به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام تعدادی از متقاضیانی که برای دریافت گذرنامه و روادید به مراکز پلیس به اضافه 10 مراجعه کرده اند، با گذشت پنج روز از زمان ارائه و تکمیل مدارک، هنوز گذرنامه و روادید خود را دریافت نکرده اند.
امسال برای نخستین بار، صدور گذرنامه و روادید متقاضیان به صورت همزمان در برخی دفاتر پلیس به اضافه 10 شهر یزد انجام شد تا درخواستهای متقاضیان زودتر به نتیجه برسد.
برخی از کاروانهای زیارتی که شهروندان یزدی برای سفر به عتبات عالیات در آنها ثبت نام کرده اند، راهی کربلا شده اند و این در حالی است که برخی از متقاضیان به دلیل واصل نشدن گذرنامه و روادید از شرکت در مراسم اربعین بازمانده و همین مسئله، موجب ناخرسندی آنان شده است.
در تماس گزارشگر ایرنا با بخشهای دست اندرکار صدور گذرنامه و روادید، با وجود اعلام نبود مشکل از سوی متولیان هر کدام از این بخشها برای ارائه خدمات به زائران، اما کماکان تعداد قابل توجهی از متقاضیان یزدی شرکت در آیین اربعین حسینی، موفق به دریافت گذرنامه و روادید نشده اند.
اداره گذرنامه، پلیس به اضافه 10، حج و زیارت و اداره پست، هر یک به نحوی در این زمینه دست اندرکار هستند و برخی از آنها مدعی هستند که علت تاخیر برخی ناهماهنگی های موجود در مرکز (تهران) و برخی دیگر نیز توپ را به زمین مسوولان عراقی می اندازند که مانع از صدور روادید شده اند.
مدیر حج و زیارت یزد روز چهارشنبه به گزارشگر ایرنا گفت: آن دسته از متقاضیانی که در سامانه سماح ثبت نام و مدارک خود را تا قبل از ساعت 11 صبح تحویل دفاتر زیارتی زیرمجموعه این مدیریت داده باشند، نهایتا تا ساعت 17 یا 18 همان روز می توانند روادید خود را دریافت کنند.
علی اصغر شریفی افزود: تحویل روادید تا پیش از این 48 تا 72 ساعت به طول می انجامید ولی الان به کمتر از 48 ساعت رسیده است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد نیز در این خصوص اظهار داشت: اخیرا یکی از نهادهای متولی، فرایند دریافت گذرنامه و روادید را تغییر داده و همین امر باعث تاخیر در صدور این مدارک شده است.
سرهنگ محمدرضا مزیدی با بیان اینکه صدور گذرنامه در بخش تخصصی آن در نیروی انتظامی طبق روال معمول در حال انجام است، تصریح کرد: پیش از این مشکلاتی وجود داشت که از امروز /چهارشنبه/ با رفع مشکلات شرایط بهتر شده و نمایندگان کشور عراق نیز برای تسهیل در روند صدور روادید در یزد مستقر هستند.
وی مدعی شد: صدور گذرنامه در شرایط حاضر زودتر از گذشته انجام می شود، اما روند کار مقداری تغییر کرده است.
یک منبع آگاه نیز در گفت و گو با ایرنا مدعی شد: از روز گذشته (سه شنبه) به دلیل افزایش چشمگیر تقاضا برای دریافت روادید سفر به عراق برای شرکت در آیین اربعین، در برخی از بخش های صادر کننده روادید، صدور این مجوز متوقف شده است.
با وجود این اظهار نظرها، برخی از شهروندانی که از طریق پلیس به اضافه 10 تقاضای گذرنامه و روادید کرده بودند به دلیل آماده نشدن به موقع مدارک، از سفر زیارتی اربعین بازماندند.
/6197/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.