به گزارش ایرنا، خانه و مدرسه 2 نهاد اصلی تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در جامعه محسوب می‌شوند که همکاری آن‌ها باهم در رسیدن به اهداف متعالی در ابعاد مختلف ضرورت انکارناپذیری است.
تربیت و پرورش اخلاقی، اجتماعی و موفقیت دانش‌آموزان در عرصه خطیر علم و دانش درگرو همکاری و همراهی خانواده‌ها با مدارس و رفع نیازها و مطالبات و رسیدگی به مشکلات است.
با توجه به اهمیت پیوند خانه و مدرسه، تعدادی از اولیای دانش‌آموزان، کارشناسان تعلیم و تربیت و مسئولان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص اهمیت موضوع پرداختند و همکاری این 2 نهاد مهم را برای داشتن نسلی سالم و بانشاط ضروری ذکر کردند.
آن‌ها با اشاره به اینکه تربیت نسل جوان به‌خصوص در دنیایی که آسیب‌های مختلف تهدیدکننده ارزش‌ها و اخلاق انسانی است ، آن را یک کار مهم برشمردند که بدون تعامل 2 سویه خانه و مدرسه امکان‌پذیر نیست.
فاطمه زارع مادر یکی از دانش‌آموزان مهریز که فرزندش در هنرستان کار و دانش شهید نیافر این شهر مشغول تحصیل است با تائید اهمیت همکاری والدین با مدارس می‌گوید: اولیا با حضور در مدارس باید در جریان وضعیت اخلاقی و تحصیلی فرزندان خود قرار گیرند.
وی ادامه داد: اولیا در اصل بازویی برای مدارس هستند و ارتباط قوی آن‌ها با مسئولان واحدهای آموزشی، نقش مهمی در رفع خیلی از مسائل و مشکلات و موفقیت دانش‌آموزان دارد.
رضا زارعیان دیگر اولیای دانش‌آموز مرکز شهرستان مهریز که فرزندش در مدرسه نمونه دخترانه مطهره این شهر مشغول تحصیل است اظهار داشت: خانه، مدرسه اول و مدرسه، خانه دوم دانش‌آموزان محسوب می‌شوند که بدون همکاری هم نمی‌توان در تعلیم و تربیت نسل جوان موفق بود.
وی ادامه داد: اگر این 2 نهاد که باید با آشنایی کامل و شناخت به وظایف خود همسو برای رشد فرهنگی، آموزشی، تربیتی و اجتماعی دانش‌آموزان اقدام نکنند، قطعاً تعلیم و تربیت نسل جوان دچار اختلال می‌شود.
همچنین کارشناس تعلیم و تربیت و معاون سابق پرورشی آموزش و پرورش مهریز بر این باور است که بدون همکاری خانه با مدارس و بی‌تفاوتی و بی‌توجهی والدین به آینده فرزندان و نبود تعامل میان آن‌ها با واحدهای آموزشی، نمی‌توان آینده مناسبی برای نسل جوان متصور بود.
مهدی دهقان می‌گوید: اولیای دانش‌آموزان باید با تعامل مستمر با مدارس در جریان وضعیت درسی و اخلاقی فرزندان خود بیشتر قرا گیرند و در مقابل مدارس نیز از وضعیت دانش‌آموزان در خانه بیشتر آگاهی پیدا کنند.
وی ادامه داد: خیلی از نیازهای مدارس را می‌توان با ارتباط مناسب که با اولیا ایجاد می‌شود نه‌تنها در امور مادی بلکه معنوی حل‌وفصل کرد و این‌یک فرصت است که باید نظام تعلیم و تربیت از آن استفاده کند.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز دراین‌ارتباط اظهار داشت: پیوند همیشگی بین اولیا و مربیان امر بسیار ضروری شمرده می‌شود و جزو رویکرد اصلی و راهبرد کلیدی آموزش و پرورش است که از ابتدای سال تحصیلی به آن توجه می‌شود.
سید علی کارآموز افزود: ایجاد زمینه همکاری جدی خانه و مدرسه برای تحقق هرگونه همکاری و رفع خیلی از نیازها برای موفقیت دانش‌آموزان در تربیت دینی و اخلاقی و مسائل علمی و آموزشی وجود دارد.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری در 100 مدرسه این شهرستان طبق مقررات، انجمن‌های اولیا و مربیان تشکیل و فعالانه با تعامل خوبی که بین خانه‌ها و مدارس وجود دارد وظایف خود را انجام می‌دهند.
همچنین امام‌جمعه مهریز گفته است : پیوند اولیا و مربیان بهترین فرصت برای فراهم‌ کردن زمینه تحقق مشارکت در تربیت فرزندان است و باید توسط آموزش و پرورش جدی گرفته شود.
حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی افزود: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در تربیت فرزندان، ارتباط و پیوند صمیمانه خانه و مدرسه، پدران و مادران، دانش‌آموزان با معلمان و مربیان است که بسیاری از این‌ها کم‌رنگ شده است.
وی اظهار داشت: جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت آموزش و پرورش درست کودکان و دانش‌آموزان درگرو هماهنگی و کوشش 2 سویه خانه و مدرسه است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم خانه و مدرسه را ازنظر تعلیم و تربیت به یکدیگر متصل کنیم، پیوندی مبارک انجام داده‌ایم تأکید کرد: بسیاری از مشکلات رفتاری دانش‌آموزان تنها براثر ارتباط خانه و مدرسه رفع می‌شود و همخوانی و هماهنگی خانه و مدرسه در تربیت دانش‌آموزان بسیار مهم است.
مهریز 100 مدرسه و 10 هزار دانش‌آموز دارد و در این مدارس نهاد انجمن اولیا و مربیان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.