مهدی مصدق عصر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تسریع در امر ازدواج باید همه دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی، تشکل‌ها و با حمایت خیران به‌صورت گسترده در قالب یک برنامه مدون اقدام کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت این شهرستان 50 هزار نفر است گفت: 22 درصد این تعداد را جوانان گروه سنی 15 تا 29 سال تشکیل می‌دهد.
این مسئول خاطرنشان کرد: مهریز در میان 10 شهرستان استان ازلحاظ درصد آمار جوانان در رتبه نهم قرار دارد که مناسبت نیست و باید برای ارتقای آن اقدام کرد.
مصدق تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی توسط ادارات و دستگاه‌های مختلف برای فرهنگ‌سازی و تشویق جوانان به ازدواج نقش مهمی در افزایش درصد جوانان دارد.
این مسئول در ادامه بیکاری، ازدواج و مسکن را از مهم‌ترین مسائل جوانان ذکر کرد که حل آن توسط یک یا 2 دستگاه رفع نمی‌شود، باید یک عزم جدی در شهرستان با فعالیت‌های بین بخشی و همکاری همگان انجام شود.
مصدق از دیگر مسائل این شهرستان را به خاطر نزدیکی به مرکز استان و صنعتی آن شدن، موضوع مهاجرپذیری ذکر کرد، به نحوی که در پنج سال گذشته حدود سه هزار نفر از برخی استان‌ها محل زندگی خود را به مهریز منتقل کرده‌اند.
وی بیان کرد: نرخ بیکاری در مهریز درمجموع افزون بر 9 درصد است که سهم جوانان منطقه، 18 درصد است که نسبت به میانگین شهرستان‌های استان کمتر است.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.