به گزارش روابط عمومی دفتر این نماینده، محمدرضا تابش روز یکشنبه در نشست بررسی مسائل و پیگیری احداث ساختمان جدید دانشکده طب سنتی اردکان افزود: ادغام خدمات طب ایرانی در نظام سلامت از الزامات پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه کشور است و وزارت بهداشت مکلف است فهرست فرآورده ها و داروهای سنتی و گیاهی کشور را تهیه کند.
وی اضافه کرد: دانشکده طب سنتی اردکان باید پاسخگوی مطالبات جامعه بر مبنای آموزه های علمی پیشینیان و اتکا به علم جدید باشد در غیر این صورت کارکرد آن به شکل عطاری ها که بر اساس تجربه گذشتگان شکل گرفته تنزل می یابد.
نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: طب سنتی ایرانی در تقابل با طب جدید نیست بلکه مکمل آن قلمداد می شود.
تابش در بخشی از سخنانش با تشریح شکل گیری دانشکده طب سنتی اردکان در سال 1390 گفت: انتظار از مسئولان وزارت بهداشت و مدیرانی استانی، این است که در جهت قوام این اقدام ارزشمند و ارتقای کیفیت آموزشی و رفاهی این دانشکده با عزمی بیشتر اقدام کنند.
وی تصریح کرد: امیدوارم با پیگیری های انجام شده و تامین اعتبار صورت گرفته، ساختمان جدید دانشکده طب سنتی اردکان هر چه سریعتر تکمیل شود و مجموعه کاملی از خدمات طب سنتی اعم از سلامتکده، بخش پذیرش و بستری و ... در آن راه اندازی شود.
در این نشست که نماینده مردم اردکان، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان حضور داشتند، درخصوص مسائل و نیازهای دانشکده طب سنتی اردکان بحث و تصمیم گیری شد.
همچنین از طرح احداث ساختمان جدید دانشکده طب سنتی اردکان که در زمینی به مساحت 3800 مترمربع، در سه طبقه و پیشرفت فیزیکی 30 درصد در حال انجام است، بازدید شد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.