از یزد با سه هزار و 700 واحد تولیدی به‌عنوان چهارمین استان صنعتی و با بیش از 2 میلیارد تن ذخیره معدنی دومین منطقه معدنی جمهوری اسلامی ایران در میان 31 استان یاد می‌شود.
به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل استاندارد استان یزد ، سید ابوالفضل موسوی بیوکی در همایشی که به مناسبت روز جهانی استاندارد( 22 مهر ) برگزار شد، افزود: عنوان «ساخت ایران ـ یزد» باید در شناسنامه و برچسب کالاها قید شود که تولید کالاهای استاندارد، افتخاری برای استان است.
همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد گفت: اگر تولیدکننده‌ای در سطح محلی، ملی یا بین‌المللی بتواند کالایی را متناسب با ذائقه مردم هماهنگ کند، تولید کالای استاندارد پایدار خواهد ماند و با مشکل مواجه نخواهد شد.
علی زینی وند افزود: بروز شایعات در کشور گاهی با سرعت اتفاق می‌افتد و در موضوع مواد غذایی ، امنیت جامعه را خدشه‌دار می‌سازد که کاربرد نشان ملی استاندارد می‌تواند با ایجاد ذهنیتی مثبت و با توجه به جایگاه خود ، امنیت روانی را تقویت کند.
وی بابیان اینکه ورود سازمان ملی استاندارد به تمام بخش‌ها توسعه کشور را متوازن و پایدار می‌سازد ،تأکید کرد: اگر کالایی در عصر اطلاعات باوجود رقابت بالا از استاندارد لازم برخوردار باشد به جایگاه موردقبول بین‌المللی می‌رسد.
معاون استانداری یزد ادامه داد: ترویج فرهنگ استانداردسازی محصول، رفتارها و برنامه‌ها در تاروپود بخش‌های مختلف کشور اعتمادسازی عمومی را تقویت می‌کند و توجه به این موضوع حائز اهمیت است .
همچنین مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد ایران نیز با اشاره به اینکه شعار روز جهانی استاندارد امسال «استانداردهای بین‌المللی و چهارمین انقلاب صنعتی» انتخاب شد، اظهار داشت: انقلاب صنعتی اول در قرن 18 با ورود ماشین بخار آغاز شد، انقلاب صنعتی دوم در قرن 19 با ایجاد خطوط مونتاژ، انقلاب صنعتی سوم در نیمه دوم قرن 20 با ورود کامپیوتر و انقلاب صنعتی چهارم در قرن 21 با اینترنتی شدن اشیا رخ‌داده است.
پرویز درویش افزود: به دنبال وقوع این انقلاب‌ها به‌ویژه انقلاب چهارم، چیزهایی که زمانی برای انسان رؤیا تلقی می‌شد،‌ امروز تحقق پیدا کرد و فناوری‌های جدید، نظام تولید را کاملاً متحول کرده است.
وی تصریح کرد: در چنین فضایی دیگر نمی‌توان با مدیریت سنتی پاسخگوی نیازهای جامعه کنونی در حوزه کیفیت کالاها و خدمات بود و تنها راه‌حل این مسأله، تدوین یک نظام جدید است.
این مسئول ادامه داد: سازمان استاندارد ملی به این موضوع ورود پیداکرده و کمیته‌های فنی طراحی‌شده که تدوین استانداردها را در اولویت قرار داده است.
همچنین مدیرکل استاندارد یزد با اشاره به اینکه این منطقه یکی از استان‌های با کمترین میزان مشکل در حوزه استاندارد است، اظهار داشت: یزد، بازار خوبی درزمینهٔ استاندارد کالاهاست.
محمدحسین ماجدی اردکانی افزود: از تولیدات استان مرتب بازرسی و نمونه‌گیری‌های متعددی در 6 ماهه اول سال 97 انجام شد که تنها 2 درصد کالاها استانداردهای لازم نداشتند که باید این عدد هم رفع شود.
همایش یادشده با حضور نمایندگان بخش خصوصی، مسئولان کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی و مسئولان سازمان‌های مردم‌نهاد( سمن‌های) استان یزد برگزار شد.
در این گردهمایی از واحدهای تولیدی نمونه و برگزیده ،مدیران کنترل کیفیت نمونه و کارشناسان اداره کل استاندارد استان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.