علیرضا تابش روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز فرصتی دست داد تا از هنرستان هنرهای تجسمی دخترانه اردکان وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازدید کنیم .
وی اضافه کرد: مجموعه آثار هنری هنرجویان در زمینه‌های عکاسی ، نقاشی و طراحی که کارهای ارزشمندی بود را دیدیم.
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه بابیان اینکه این هنرستان بیستمین سال فعالیتش را سپری می‌کند، تصریح کرد: به مسئولان هنرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان پیشنهاد شد که در ایام‌الله دهه فجر امسال جشن 20 سالگی هنرستان را برپا کنند که بر ظرفیت‌های مهم هنری که این هنرستان ایجاد کرد، مروری شود و از پیشکسوتان ، اساتید و دانش‌آموختگان آن که در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس می‌کنند و کارهای هنری انجام می‌دهند به‌نوعی تجلیل شود .
تابش اظهار داشت: همچنین با محمد اله یاری مدیرکل آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفنی صحبت و قرار شد ان شاءالله سازمان تشکیلاتی هنرستان در مجموعه وزارت ارشاد تثبیت و پیگیری شود .
وی در ادامه بابیان اینکه تا این هنرستان بتواند مجوز رشته‌های جدید هنری را به‌ویژه در رشته سینما و پویانمایی اخذ کند و هنرجویان علاقه‌مند بتوانند در این 2 رشته تحصیل کنند، اظهار داشت: ظرفیت هنری هنرجویان در حوزه طراحی و نقاشی طوری است که می توانند در رشته پویانمایی و سینما هم مشغول به کار شوند .
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه با اشاره به اینکه با سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران هم در مورد انجمن با وجود ظرفیت‌های خاص اردکان مدت‌هاست تعطیل‌شده تلفنی صحبت شد، ادامه داد: امیدواریم باهمت مسئولان شهر، فرمانداری ، اداره فرهنگ و ارشاد و انجمن سینمای جوان ایران باز شاهد بازگشایی دفتر انجمن سینمای جوانان در اردکان باشیم .
تابش بابیان اینکه با توجه به ظرفیت شهر، جمعیتی که در بخش‌های شهری و روستایی وجود دارد و نیاز جوانان به‌خصوص در زمینه‌های هنری ایجاب می‌کند در این منطقه فعالیت‌های سینمایی در زمینه‌های آموزشی تقویت شود، افزود: امیدواریم هنرستان و انجمن سینمای جوانان نیازهای این قشر را در این رشته‌ها برآورده کند و مهم‌تر اینکه، به تولید آثار هنری مخصوصاً در حوزه تولید فیلم و پویانمایی(انیمیشن ) بپردازند.
وی اظهار داشت: با همت مسئولان باید تسهیلات و امکانات فراهم شود تا جوانان ، خانواده‌ها و مردم بتوانند از محیط خوب فرهنگی هنری شهرستان استفاده کنند .
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در ادامه در خصوص سینمای کودک افزود: بنیاد سینمای فارابی اقداماتی را در زمینه تولید و اکران فیلم‌های سینمایی کودک و نوجوان انجام داده و تولیدات خوبی موردحمایت بنیاد سینمای فارابی قرارگرفته و تفاهم‌نامه‌ای با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تولید و اکران فیلم‌های سینمایی، امضا کردیم که امسال با مشارکت کانون دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در اصفهان برگزار شد .
تابش بیان کرد: در اردکان شعبه کانون پرورش فکری کودکان و تالار هنری فعال است و فیلم‌های به‌ روز سینما را نمایش می‌دهد ، امیدواریم با پیگیری‌هایی که می‌شود ما شاهد نمایش فیلم‌های کودکان و نوجوانان برای شهروندان اردکان به خصوص خانواده‌ها باشیم و نیاز کودکان ، خانواده‌ها و نوجوانان برای دیدن فیلم‌های روز سینمای ایران در حوزه سینمای کودکان و نوجوان را برآورده کنیم .
وی تصریح کرد: هنرستان پسرانه اردکان سال‌ها پیش دایر شده که متأسفانه در تغییر و تحولات مدیریتی تعطیل‌شده است .
مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تاکید کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که مسئولان شهرستان انجام می‌دهند، قول مساعدت و پیگیری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌دهیم که شاهد افتتاح و بازگشایی هنرستان پسرانه در اردکان باشیم.
تابش ، یادآور شد: استعدادهای خیلی خوبی در این شهر وجود دارد با راه‌اندازی هنرستان پسرانه، جوانان اردکانی بتوانند از این ظرفیت بهره ببرند و شاهد فعالیت‌ هنرستان‌های دخترانه و پسرانه باشیم .
علیرضا تابش امروز در سفر به اردکان به اتفاق نسرین سبحان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان از هنرستان هنرهای زیبای دخترانه شفق بازدید کرد و نسبت به تجهیز این هنرستان به کتاب و بسته‌های آموزشی قول مساعد داد .
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.