به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه باید برای تعرض های مکرر به خط آب انتقالی استان چاره ای اساسی اندیشید، افزود: از مسوولان استان اصفهان تقاضا داریم که جلوی این تعارضات را بگیرند و افرادی که مسبب آن هستند را شناسایی کنند.
وی اظهار داشت: باید کسانی که در روز روشن با لودر، لوله آب را خراب می کنند و میلیاردها متر مکعب آب به هدر می دهند شناسایی شوند، اگر اصفهان نمی تواند امنیت آب انتقالی به یزد را فراهم کند ما با استقرار نیروهای استان، امنیت آن را تامین می کنیم.
خطیب جمعه یزد با اشاره به اینکه عده ای از این موضوع، سوء استفاده می کنند و به آب انتقالی تعرض می نمایند تصریح کرد: مردم منطقه شرق اصفهان پیام دادند و گفته اند که این کار ما نیست.
ناصری با بیان اینکه مسئله آب استان خیلی مهم است افزود: مسوولان استان به ویژه استاندار به صورت جدی پیگیر مسئله آب و امنیت آن هستند و چندین جلسه در این زمینه در تهران و استان برگزار شده و خودم هم دنبال می کنم.
وی اضافه کرد: مردم این خطه بدانند که مسوولان استان این مسئله را به صورت مکرر پیگیر هستند و این طور نیست که حرکتی انجام نگیرد اما در این زمینه باید تصمیم جدی گرفته شود تا کدورتی بین مردم 2 استان پیش نیاید.

*** یزد، استاندار سیاسی نمی خواهد
ناصری به مسائل مطرح شده در مورد بازنشستگی استاندار فعلی و انتخاب استاندار جدید اشاره کرد و اظهار داشت: آقای زمانی قمی، استاندار خوبی است و پیگیر مسائل استان است اما اکنون دغدغه ما آمدن استانداری مردمی و دلسوز است که به دنبال سیاست بازی نباشد.
ناصری گفت: از وزارت کشور و مسوولان استان می خواهم در ارتباط با استان ما، حزب بازی نکنند زیرا الان مشکل استان، مشکل سیاست نیست بلکه اقتصاد است.
ناصری تصریح کرد: برخی گزینه هایی که برای استان ما انتخاب می شوند معاون سیاسی استان های دیگر است، ضمن اینکه احترام این افراد قابل تکریم است اما این افراد برای استان ما مناسب نیستند.
ناصری ادامه داد : استانداری برای استان ما انتخاب شود که اقتصادی و قدرت دار باشد تا مشکل صنعت و اقتصاد این خطه رفع شود از این رو از رییس جمهوری و وزارت کشور می خواهیم استانداری برای استان انتخاب شود که سیاسی نباشد.
وی اضافه کرد: متاسفانه برای ما یزدی ها گاهی وقتها در تهران تصمیم می گیرند و اصلا به یزد کاری ندارند و به استان هم توجهی نمی کنند.

*** شهردار دلسوز انتخاب شود
امام جمعه یزد گفت: از شورای اسلامی شهر یزد می خواهم شهرداری دلسوز و مردمی انتخاب کنند و دنبال سیاست بازی نباشند، آنها شهردار بسیار خوبی انتخاب کرده بودند، امیدوارم همچون قبل، در انتخاب شهردار دقت کنند .

*** از مسائل فرهنگی، غافل نشویم
خطیب جمعه یزد در ادامه اظهار داشت: مسوولان و دولت ها نسبت به مسائل فرهنگی غافل نباشند، سرمایه گذاری در فعالیت های فرهنگی از اساسی ترین حرکت هاست زیرا همه مسائل در کشور به فرهنگ بر می گردد.
وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با سرگرم کردن ما در زمینه مسائل اقتصادی ، نسبت به شیطنت های فرهنگی اقدام نموده تا اعتقادات و مذاهب مردم را زیرسوال ببرد.
ناصری اضافه کرد: متأسفانه هیچ‌کدام از دولت‌ها حرکت چشمگیری در راستای ارتقاء فرهنگ و دینداری نکرده و در این زمینه کوتاهی کردند و اگر در زمینه مسائل فرهنگی اقدامی نکنند وضع از این بدتر می شود.
وی تصریح کرد: دشمنان در فضای مجازی برای شایعه‌پراکنی و شبهه افکنی و دور کردن مردم از دین و انقلاب و ایجاد اختلاف در جامعه، هزینه‌های زیادی می کنند و با راه اندازی 150 کانال فارسی در شبکه‌های اجتماعی با هزینه سعودی‌ها برای دروغ‌پراکنی و دور کردن مردم از اسلام و علیه ما فعالیت می کنند.
امام جمعه یزد ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور، نتیجه کمرنگ شدن دین در جامعه است ، احتکارها، گران‌فروشی‌ها و ایجاد اخلال در بازار، در دور بودن از مبانی دینی و اخلاقی و عدم اعتقاد به خداوند و دین او ریشه دارد.
وی افزود: برخی افراد با تهدید دشمن و در شرایط حساس کنونی، سرمایه‌های خود را به ‌جای اینکه برای پیشرفت کشور به کار بگیرند، به دلار تبدیل کرده و از کشور خارج می‌کنند.
ناصری اظهار داشت: مجلس باید هوشیار باشد که در تصویب قوانینی که به رابطه و همکاری با غرب و دیگر کشورها مرتبط است رضایت الهی و منافع ملی و انقلاب را مدنظر قرار دهند.
وی افزود: برخی از مسئولین و نمایندگان مجلس به‌ جای حل معضلات مردم و کشور از به فکر انتخابات آینده هستند و وظایف خود را فراموش کرده‌اند.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.