حمید عسکری باقر آبادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از 2 هزار و 236 هکتار زیر کشت پسته در این شهرستان یکهزار و 286 هکتار بارور و بقیه نهال است.
رئیس جهادکشاورزی بافق، نوسانات دمایی، نبود تامین نیاز سرمایی، گرما زدگی در زمان تلقیح را از مهمترین علل کاهش میزان تولید پسته در این شهرستان بر شمرد.
این مسوول،پسته برداشتی را عمدتا از ارقام بومی،احمد آقایی، کله قوچی و اوحدی بیان و تصریح کرد: پسته این شهرستان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان ها صادر می شود که در مجموع از محصولات مهم صادراتی کشور هم به شمار می آید.
عسکری با بیان اینکه هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 بهره بردار در حوزه پسته بافق فعالیت دارند گفت: آب و زمین مستعد، کشاورزان این منطقه را به سمت و سوی پسته کاری سوق داده و هر سال بر تعداد پسته کاران بافقی افزوده می شود.
عسکری به سازگاری درخت پسته در دمای 45 درجه بافق اشاره کرد و افزود: مقاومت این درخت در شرایط اقلیمی این شهر خوب و با سیستم آبیاری نوین کم آبخواه است و در سیستم قرق آبی هم 25 روز دوام می آورد.
رئیس جهاد کشاورزی بافق، توزیع کود و سم ، آموزش و ترویج چگونگی کاشت و داشت و برداشت پسته را از خدمات این نهاد به پسته کاران بافقی عنوان کرد.
مساحت کل رمین های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و 227 هکتار است که توسط 172 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 121 رشته قنات آبیاری می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد.
6197/ 7543
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.