به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی حوزه هنری یزد، ناصر فیض در حاشیه کارگاه شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان 'جوان سوره' این استان گفت: یکی از اتفاقات خوب جشنواره‌ می‌تواند تغییر ذهنیت شاعران و داستان‌نویسان شهرستانی نسبت به شعرا و نویسندگانی که در تهران فعالیت می‌کنند باشد. این اتفاق نمی‌افتد مگر این که این دو قشر با هم روبرو و هم‌صحبت شوند.
وی افزود: طبیعی است که در تهران اتفاق بهتری می‌افتد و اگر فردی توانمند باشد ممکن است اتفاق‌های خوبی برایش رخ دهد، البته کسانی هم هستند که آمده‌اند و موفق نبوده‌اند.
مدیر دفتر طنز حوزه هنری با بیان اینکه تنها برگزاری جشنواره خیلی مهم نیست، تصریح کرد: در جشنواره‌ها عده‌ای برگزیده می‌شوند، جایزه می‌گیرند و می‌روند اما حواشی جشنواره خیلی جالب‌تر است.
فیض تأکید کرد: از هر جشنواره ادبی کافی است یک شاعر و یک داستان‌نویس خوب بیرون بیاید و در استان‌ها هم استعدادهای بسیار خوبی داریم که می‌توانند به قله برسند فقط باید کشف و حمایت شوند.
خالق کتاب «فیض بوک» خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به شعر و ادب در مرکز، انتخاب‌های متعددی در طول هفته برای شرکت در جلسات و محافل ادبی دارند در حالی که این گزینه‌ها در شهرستان کمتر است.
فیض یکی از راهکارهایی که سبب می‌شود شاعران و نویسندگان دچار روزمرگی و کلیشه‌‌ نشوند را مطالعه و شناخت حرکت‌های ادبی گذشته دانست و افزود: برای این که فرد حرکت تازه‌ای در این عرصه انجام دهد باید حرکت‌های گذشته را به خوبی بشناسد و بر اساس آن اقدام کند.
وی ادامه داد: امروز ، شاعر و نویسنده باید اسطوره شناس باشد یا حداقل فهرست‌وار اطلاعاتی از آن‌ها داشته باشد و از سوی دیگر باید شرح حال شعرا و نویسندگان و همچنین تلمیحات ادبیات را بداند تا بتواند مضمون جدید خلق کند.
کارگاه شعر شانزدهمین جشنواره شعر و داستان 'جوان سوره' با حضور ناصر فیض و جمعی از شاعران جوان و علاقه‌مندان به ادبیات در یزد برگزار ‌شد.
شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره 27و 28 آبان‌ماه به دبیری علمی محمدجواد شرافت در بخش شعر و محمدرضا شرفی‌خبوشان در بخش داستان توسط موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.