مهدی غیب الهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این مقدار میوه از 2 هزار و 10 هکتار اراضی کشاورزی و باغ های منطقه برداشت شد اظهار داشت: بیشتر این محصولات از طریق آبیاری نوین تولید شده است .
غیب الهی، میوه های تولیدی را زردآلو ، گوجه سبز، انگور، خربزه ، خربزه مجیدی ، هندوانه، انگور ، انجیر ، شلیل و هلو اعلام و اضافه کرد: برخی میوه ها به صورت تازه خوری، مقداری هم خشک و بخشی هم در کارخانه های آب میوه گیری مصرف شده است.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه یاد آور شد: از 15 هزار هکتار سطح زیرکشت اراضی زراعی و باغی، هشت هزار هکتار به باغات اختصاص دارد و تاکنون در سطح افزون بر سه هزار و 500 هکتار زمین های کشاورزی طرح آبیاری نوین اجرا شده است.
این مسئول با اشاره به اینکه با اجرای طرح آبیاری نوین ، میزان بهره وری مصرف آب در باغ ها و مزارع به 84 درصد افزایش یافت تاکید کرد: آبیاری به شیوه غرقابی (سنتی) در باغ ها و مزارع تا 40درصد بهره وری دارد.
غیب الهی همچنین با اشاره به اهمیت و مدیریت برداشت آب در بخش کشاورزی یادآور شد: به خاطر کم آبی ، این بخش در شرایط ویژه ای قرار دارد و کشاورزان و بهره برداران باید عزم خود را همچنان در مدیریت برداشت آب جزم کنند.
این مسئول تصریح کرد: مجموعه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آمادگی دارد علاوه بر پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت در اجرای طرح های آبیاری نوین با کشاورزان همکاری کند.
درآمد 35 درصد جمعیت ابرکوه وابسته به فعالیت های کشاورزی ، دامداری و دامپروری است.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.