هادی مقیمی روز دوشنبه به ایرنا افزود: امسال سی امین سالگرد رحلت معلم اخلاق حضرت آیت الله خاتمی (ره) است، ایشان در پنجم آبان ماه سال 67 دارفانی را وداع گفتند.
فرماندار اردکان با بیان اینکه انسان های نیک و علمای بزرگوار که منشا خیر و برکت بودند آثارشان در جهان باقی می ماند تصریح کرد: حضرت آیت الله خاتمی (ره) با سلوک ، اخلاق، منش و رفتاری که داشتند بعد از گذشت 30 سال هنوز یاد ایشان در ایران ، استان یزد و بخصوص اردکان زنده است.
مقیمی اظهار داشت: وی، شاگردان و فرزندان نیکوی بسیاری را تربیت و پرورش دادند و اساس کار وی هم ادب و اخلاق بود.
فرماندار اردکان با بیان اینکه گمشده جامعه امروز اخلاقیات است یادآور شد: جامعه ما نیاز به الگوهایی بزرگی چون حضرت آیت الله خاتمی (ره) دارد که در زندگی اخلاق را زیربنای کار خودشان قرار داده اند و بدون شک جامعه ای که اخلاقیات و زیربنای آن درست باشد و از رذیلت هایی چون دروغ و ریا به دور باشد آن جامعه رستگار ، سعادتمند و در آن آرامش برقرار است .
مقیمی از مردم اردکان دعوت کرد که در مراسم سالیاد آن مرحوم شرکت کنند تا با زنده نگه داشتن یاد و خاطرات نیکوی این بزرگوار فراموش نشدنی، مسبب حل مشکلات جامعه شوند.
آیت الله سید روح‌الله خاتمی ، مؤسس مدرسه علمیه اردکان و نماینده امام (ره) در استان و امام جمعه شهر یزد بود.
وی پنجم آبان 1367 درگذشت و در اردکان به خاک سپرده شد، امام خمینی(ره) در پیامی وی را یکی از چهره‌های تقوا، خلوص و ایمان توصیف کرد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.