مهدی غیب الهی عصر روز یکشنبه در حاشیه آغاز کشت پاییزه گندم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افت سطح آب های زیرزمینی زنگ خطری برای مردم منطقه است، کشاورزان در بهروه وری و مدیریت برداشت آب به عنوان یک ماده اساسی در حیات انسانی تلاش مضاعف داشته باشند.
وی با اشاره اینکه اینکه آبیاری سنتی برای کشاورزی با شرایط و تبعات 2 دهه خشکسالی جوابگو نیست ، بیان کرد: این مدیریت برای اجرای طرح های آبیاری نوین ، کشاورزان را بیش از پیش حمایت می کند.
غیب الهی یادآور شد: تاکنون سه هزار و 500 هکتار از مزارع و باغ های شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.
این مسئول افزود: با اجرای آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش راندمان آبیاری، در مصرف آب نیز صرفه جویی می شود و این امر در افزایش تولید محصولات بسیار موثر است.
وی با تاکید بر اینکه میزان صرفه جویی در آبیاری نوین نسبت به آبیاری سنتی و غرقابی تا 84 درصد افزایش دارد، میزان کمک های رایگان دولت برای اجرای آبیاری نوین در هر هکتار را تا 85 درصد ذکر کرد.
این مسئول بخش کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: در سال 1396 برای تامین آب 170 مورد چاه کشاورزی که مشکل بی آبی و کم آبی داشتند مجوز جابه جایی صادر شده است .
کشاورزان شهرستان ابرکوه با وجود بحران آبی از 15 هزار سطح زیرکشت سالانه بیش از 190 هزار تن محصول برداشت می کنند و یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود و امرار معاش هفت هزار خانوار کشاورز و روستایی از طریق بخش کشاورزی تامین می شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.