استارتاپ، کسب‌وکاری است که بخشی از آن مبتنی بر فناوری است، هر کسب‌وکاری که بر پایه فناوری است، لزوماً استارتاپ نیست، ولی همه آن‌ها به طرزی از وب، موبایل، اینترنت و فنّاوری‌های جدید استفاده می‌کنند تا رشد بالایی داشته باشند و به تعداد کاربران بالایی برسند.
به گزارش ایرنا جعفر امین مقدم روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: امروزه بسیاری از کشورهای دنیا استارت‌آپ‌ها را به‌عنوان یک راهکار برای رفع مشکلات شهری موردتوجه قرار داده‌اند بدین ترتیب حمایت از این شرکت‌های به‌صورت جدی توسط مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد دنبال می‌شود.
وی اظهار داشت : شورای شهر یک درصد بودجه مصوب شهرداری را برای حمایت از استارت آپ های اختصاص داده است.
امین مقدم بابیان اینکه مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری به دنبال ایجاد یک مدیریت شهری مبتنی بر علم و مشارکت شهروندان است، گفت: این مرکز از ایده‌های و طرح‌های نو درزمینهٔ مدیریت شهری حمایت می‌کند.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد با اشاره به فعالیت این مرکز از اردیبهشت‌ماه امسال اظهار داشت: در این مدت چندین ایده به این مرکز ارائه‌شده است و یکی از اساسی‌ترین راه‌های مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و دیده شدن آن‌ها، توجه به ایده‌ها و خلاقیت‌های آن‌هاست.
امین مقدم راه‌اندازی اتاق فکر را از دیگر اقدامات مرکز یادشده در این مدت بیان کرد و افزود: این اتاق فکر متشکل از افراد متخصص و باتجربه و صاحب اندیشه است که موضوعات مختلف درزمینهٔ حوزه شهری را موردبررسی قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: همچنین طرح‌های عمرانی هم قرار است که در سطح شهر اجرا شود در این اتاق از زاویه‌های مختلف موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد ادامه داد: مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری آماده همکاری با صاحب‌نظران و نخبگان حوزه شهری است و با کمترین چالش و بروکراسی پذیرای آن‌ها در جهت بهبود مدیریت شهری هستیم.
امین مقدم در ادامه از ایجاد نمایندگی کمیسیون ملی ایران در استان یزد خبر داد و بیان کرد: بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
وی یادآور شد: این نمایندگی درواقع وظایف کمیسیون ملی را در استان‌های درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با ثبت ، نظارت و پایش رصد می‌کند.
امین مقدم همچنین از پیوستن شهر یزد به شبکه‌های جهانی خلاق و یادگیرنده خبر داد و گفت: مکاتبات مختلفی در این زمینه با یونسکو صورت گرفته است.
رئیس مرکز خلاقیت و فناوری نوین شهرداری یزد در ادامه از برگزاری نشست جهانی مدیران ارشد شهرهای پایدار جهان در یزد خبر داد و افزود: در این نشست قرار است شهر یزد به‌عنوان نخستین پایتخت شهرهای جهان معرفی شود.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.