به گزارش ایرنا ، علی زینی وند روز سه‌شنبه در شصت و یکمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع استان اظهار داشت: کارگروه موظف به تصویب طرح‌های کارشناسی شده در کمیته‌های زیرمجموعه است و درعین‌حال نظارت بر نحوه استفاده از تسهیلات را مدنظر دارد.
وی افزود: در راستای هدفمند شدن تسهیلات رونق تولید و با توجه به محدودیت منابع بانکی ، وام‌ها به واحدهایی داده می‌شود که بتوانند در کمترین زمان ممکن در راستای تثبیت و ایجاد اشتغال بیشتر و نیز رونق تولید گام بردارند.
معاون استانداری یزد اضافه کرد: در شرایط اقتصادی کنونی ، برخی واحدهای تولیدی موفق هستند، اما به دلیل کمبود نقدینگی با مشکلاتی مواجه‌اند و پرداخت تسهیلات به این مجموعه‌ها ، در اولویت کارگروه رفع موانع تولید قرار دارد.
زینی وند بابیان اینکه برخی مشکلات امروز به واحدهای تولیدی تحمیل شد، ادامه داد: با توجه به اختیار کارگروه رفع موانع تولید می‌توان مشکل برخی واحدهای علاقه‌مند به استفاده از این تسهیلات را فراهم کرد و ضمن سرعت در کارها، پرداخت‌ها را بیشتر کنیم.
وی یادآور شد: برای انعکاس و حل مشکلات واحدهای تولیدی استان ، استاندار ، معاونان و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) استان تلاش‌های زیادی را در تهران انجام داده‌اند که باید نامه‌ای برای وزیر کشور به‌منظور رفع مشکل تبادلات تجاری صادرکنندگان کاشی و سرامیک استان تهیه و ارسال شود.
معاون استاندار یزد با تأکید بر لزوم تهیه نظرات کارشناسی و عملیاتی به‌صورت خلاصه و کوتاه تصریح کرد: افرادی در این شرایط موفق هستند که در چارچوب مباحث قانونی ، راهکار مناسب برای حل مشکلات خود به دولت ارائه کنند.
زینی وند تأکید کرد : اگر کسی در حوزه اختیار کارگروه رفع موانع تولید از عدم پرداخت وام به مصوبات کارگروه از سوی بانک‌ها ایراد و انتقادی دارد باید مستندات قانونی ارائه دهد.
از ابتدای فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یک هزار و 6 میلیارد تومان تسهیلات به یک هزار و 240 واحد تولیدی صنعتی ، معدنی و کشاورزی استان پرداخت‌شده است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.