نسرین سبحان اردکانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هـدف از برگزاری ایـن جشـنواره حمایـت و پشتیبانی از فعالیت ها و پیشنهادهای ابتکاری برای ترویج فرهنگ کتـاب و کتابخوانـی در روسـتاها و معرفـی فعالیت هـای فرهنگـی و ترویجـی مرتبـط بـا آن اسـت.
وی اضافه کرد: در این جشنواره مجموعه طرح ها و برنامه هایی که برای ترویج کتابخوانی در هر روستا به اجرا خواهد آمد توسط مجریان و داوران جشنواره در معرض نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف این جشنواره ، گردآوری ایده های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتاب خوانی و قرار دادن ایده ها و در دسترسی دیگر علاقه مندان در سراسر کشور می باشد .
سبحان اردکانی اظهار داشت: مهمترین شاخص‌های داوری این طرح ها در نظر گرفتن نیازهای محلی، آیین های بومی و ارزش های دینی و ملی است.
وی با بیان اینکه در اجرای این طرح دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مشارکت مردم نسبت به تأمین هزینه‌ها و سرمایه گذاری اقدام نمایند یادآور شد: آنچه در این طرح ، اهمیت ویژه ای دارد اجرای برنامه برای زنان ، کودکان و نوجوانان است که این اجرا باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان اظهار داشت: این طرح به صورت کارگاه های آموزشی در کلیه بخش ها و روستاهای شهرستان به اجرا در خواهد آمد .
سبحان اردکانی تصریح کرد: از برگزیدگان استانی در سومین جشنواره استان یزد می توان روستای رئیس آباد ابرکوه و شمسی اشکذر را نام برد.
وی گفت: از جمله طرح های اثرگذار در سال های گذشته می توان قصه گویی، کتابخانه سیار، هدیه کتاب ، کرسی کتابخوانی ، یک روز شاد با کتاب، جشن عروسی در کتابخانه ، کلبه کتاب، گلریزان کتاب و یک لقمه کتاب نام برد.
این مسئول افزود: هر فرد و نهادی که مایل باشد می تواند از این پیشنهادات برای ترویج کتابخوانی استفاده و بر اساس تجربیاتش، پیشنهاداتی به این مجموعه در استان ارائه دهد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.