کاظم مشهدی بافان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از هزار نفر از نیروهای مردمی برای برپایی موکب‌های اربعین حسینی در مسیر نجف اشرف تا کربلا فعالیت خواهند کرد و وسایل پخت و پز، مواد خوراکی و اسکان هم با 70 دستگاه کامیون به عراق ارسال می شود.
وی با بیان اینکه در اربعین امسال بخاطر استقبال زائران و همچنین ارائه خدمات بهتر، تعداد موکب‌های استان در عراق نسبت به سال 96، هفت درصد افزایش یافته افزود: موکب‌ یزدی ها در شهرهای کربلا ، نجف ، کاظمین و مرز چذابه فعالیت خواهند داشت.
وی ادامه داد : در اربعین امسال هر روز به 15 هزار زائر در کربلا ، سه هزار نفر در کاظمین ، هزار نفر در نجف و پنج هزار زائر در مرز چذابه خوزستان خدمات‌رسانی می‌شود که خدمات شامل اسکان با غذای گرم است.
جانشین ستاد بازسازی عتبات یزد با تأکید بر اینکه خدمات‌ دهی از 28 مهر الی 13 آبان (10 تا 25 ماه صفر) ادامه دارد، یادآور شد: به زائران 10 روز قبل تا پنج روز بعد از مراسم اربعین خدمات‌ رسانی می‌شود و حساب 104047070007 بانک ملی شعبه بازار یزد برای جمع ‌آوری کمک‌های مردمی در نظر گرفته شده است .
مدیر دفتر حج و زیارت یزد شنبه هفته جاری به ایرنا گفته بود: صدور روادید برای زائران شرکت کننده در پیاده ‌روی اربعین حسینی از روز پنجم مهرماه آغاز شده و متقاضیان می‌توانند به یکی از دفاتر زیارتی مجاز نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
علی‌ اصغر شریفی با بیان اینکه صدور روادید، انفرادی است ولی توصیه می‌شود زائران کاروانی ثبت‌نام کنند یاد آور شد : ویزای صادره زائران اربعین از زمان صدور دارای 50 روز اعتبار است و زائران عتبات می توانند طی این مدت به عراق سفر کنند.
مدیر حج و زیارت یزد با بیان اینکه گذرنامه زائران از زمان اعزام باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد افزود: 62 دفتر زیارتی در سطح استان برای ثبت‌نام حضوری در خدمت علاقه‌مندان است.
بیستم ماه صفر برابر با هشتم آبان ماه 1397، چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و 72 نفر از یاران با وفای آن حضرت در روز عاشورا نزد شیعیان به اربعین حسینی معروف است .
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.