به گزارش جمعه شب روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد، اکرم فداکار افزود: گزارش‌ دستگاه های نظارتی از جمله مرکز نظام ایمنی هسته ای کشور مستقر در سازمان انرژی اتمی، میزان امواج تشعشع شبکه تلفن های همراه در کشور و استان با اختلاف زیادی از آستانه خطر در حد مجاز است و ضرری برای مردم ندارد.
وی با بیان اینکه هرآنچه به حفاظت از سلامت مردم مربوط است در پروانه ها و مجوزهای صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دیده می شود، ادامه داد: نظارت سازمان انرژی اتمی بر تشعشعات شبکه های تلفن همراه نگرانی ها را از بین برده است.
این مسئول تصریح کرد: بر اساس قانون سازمان انرژی اتمی برای حفظ سلامت مردم، کارکنان، نسل‌های آینده و محیط زیست در برابر آثار زیان‌آور پرتوها، ماموریت دستیابی به اطمینان از استفاده ایمن از منابع پرتوی کشور را با در نظر گرفتن دو اصل « حداکثر
ایمنی معقول قابل دستیابی» و «حداقل پرتوگیری معقول قابل دستیابی» به عهده دارد.
به گفته فداکار، همه اپراتورهای ارتباطی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجوز و پروانه فعالیت دارند و تمام تجهیزات مخابراتی، دارای تاییدیه استانداردهای بین المللی است.
وی گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی مقررات قانون حفاظت در برابر تشعشعات رادیویی، دریافت‌کنندگان پروانه‌های رادیویی موظف هستند استانداردهای بین المللی و ملی ایران را در زمینه پرتوهای غیر یونساز و حدود پرتو گیری رعایت کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد از اقدام وزارتخانه ، برای راه اندازی سامانه اندازه گیری تجمعی شدت امواج الکترومغناطیس در کلانشهرهای تهران و شیراز خبر داد و گفت: این سامانه ها به تدریج در سایر کلانشهرها و شهرها راه‌اندازی خواهد شد.
وی ادامه داد: به این ترتیب، مردم می‌توانند نتایج اندازه‌گیری‌ها در نقاط مختلف را به صورت برخط مشاهده کنند.
فداکار ادامه داد: برای نمونه گزارش جمع آوری و تحلیل داده‌های مربوط به سنجش امواج الکترومغناطیس در شیراز که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد میزان تشعشعات موجود در نقاط مختلف این کلانشهر، فاصله زیادی با سطح خطرناک دارد.
وی بیان کرد: با توجه به تکالیف قانونی در برنامه توسعه ششم در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی کشور که زمینه ساز توسعه محتوا، خدمات و دولت الکترونیکی، و نیز توسعه کسب و کارهای نوین در حوزه فاوا و رشد اشتغال است، این موضوع مهم است.
فداکار افزود: ممانعت های مردمی، هرچند بطور محدود، علاوه بر اختلال در برنامه های توسعه ای کشور، خدمات‌رسانی به مردم را کند و بهره‌وری و کیفیت را کاهش می دهد.
این مسئول خاطر نشان کرد: مکان‌یابی و توسعه مناسب آنتن های تلفن همراه و کاهش نقاط کور را به سود مردم می‌دانیم و از آنجا که قدرت سیگنال آنتن‌ها، رابطه معکوس با اثر منفی امواج گوشی تلفن همراه بر سلامت فرد دارد به مردم توصیه می‌کنیم در مکانهایی که قدرت سیگنال آنتن ضعیف است، از برقراری مکالمه، خودداری کرده و حتی موبایل های خود را خاموش و یا از خودشان دور کنند.
فداکار بیان کرد: سعی شده است تا از فرصت های کوتاه برای اطلاع رسانی و رفع دغدغه های مردم استفاده شود، با این وجود درخواست و آمادگی اداره کل را برای مشارکت در تهیه برنامه های آموزش و فرهنگ سازی برای پخش در رسانه ملی، با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول و مرتبط اعلام می کنیم.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.