آنها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی به اهمیت آن دوران از منظر در حراست از انقلاب و دفع تجاوز دشمن به میهن اشاره و بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تاکید کردند.
حسین ابویی که یکسال در چند مرحله به عنوان رزمنده بسیجی در جبهه حضور داشته گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما تنها با یک کشور و نیروهای نظامی آن در نبرد برای دفاع از انقلاب و خاک و ناموس خود نبودند، بلکه در عقبه دشمن اصلی کشورهای زیادی او را همراهی می کردند.
وی ادامه داد: پیروزی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با قدرت ایمان، ولایتمداری و همدلی گویای رشادت وصف ناپدیر آنها در مقابل کسانی بود که برای جلوگیری از موفقیت انقلاب اسلامی از تمام ابزارها و سلاح ها استفاده کردند.
این رزمنده بسیجی خاطر نشان کرد: باید در هفته دفاع مقدس زوایای مختلف آن دوران و نقش رزمندگان بنحو مناسب برای مردم و به خصوص جوانانی که آن دوران ارزشمند را ندیده اند بازگو و درست تبیین شود.
دیگر رزمنده دفاع مقدس به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برای خنثی کردن توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی به خصوص در فاز فرهنگی اشاره دارد و می گوید: فرهنگ دفاع مقدس، بهترین راه برای شکست تهدید نرم است.
حسین کمالی افزود: دشمنان در 40 سال گذشته برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و امروز با جنگ اقتصادی و روانی به دنبال اهداف خود هستند، بنابراین باید با بصیرت، دشمن شناسی و در سایه همدلی برای خنثی کردن نقشه آنها وارد عمل شویم.
وی، ذکر خاطرات دوران دفاع مقدس و بیان رشادت و ایمان رزمندگان اسلام و انتقال آن به نسل جوان را در مقطع کنونی با حضور در مدارس و مراکز دانشگاهی برای ترسیم واقعی آن دوران یک کار مهم فرهنگی و ضروری مورد تاکید قرار می دهد.
رئیس مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه الغدیر یزد هم گفت: جمع آوری خاطرات رزمندگان بسیجی و سپاهی دوران دفاع مقدس با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج در این استان آغاز شده است.
سرتیپ دوم پاسدار مهدی فرهنگ دوست افزود: در این خصوص هماهنگی با سایر دستگاه های مسئول فرهنگی انجام شده و بخاطر ضرورت موضوع و نقشی که در زنده نگه داشتن خاطره آن دوران دارد در سال 1397 پیگیری می شود.
وی از تمام رزمندگان بسیجی برای همکاری با پایگاه های مقاومت برای جمع آوری خاطرات و سپس چاپ و انتشار آن برای استفاده علاقه مندان همکاری دعوت کرد.
همچنین فرمانده سپاه الغدیر یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: به منظور بزرگداشت این هفته، افزون بر 2 هزار برنامه مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و بصیرتی با همکاری مردم، مسئولان و بسیجیان در استان پیش بینی شده است.
سرتیپ دوم پاسدار فتح الله جمیری به اهم برنامه ها اشاره کرد و افزود: برگزاری رژه نیروهای نظامی و انتظامی، غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا، دیدار خانواده شهیدان، ایثارگران و حضور رزمندگان از مهمترین برنامه هاست که اجرا می شود.
وی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس، رونمایی از چندین عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس، برپایی کارگاه های توانمند سازی، مسابقات ورزشی، سخنرانی در مدارس و دانشگاه ها و پاسخ به سوالات را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
فرمانده سپاه الغدیر یزد اظهار داشت: در این ارتباط حضور نیروهای بسیجی در اردوهای جهادی و خدمت در مناطق محروم، تجلیل از رزمندگان و برگزاری چند همایش و جشنواره نیز پیش ببنی شد.
به گفته جمیری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم و جوانان و روحیه مقاومت در برابر توطئه های دشمنان به خصوص مقابله با تهدید نرم استکبار جهانی از اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس است.
31 شهریور سال 1359 سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شد و تا ششم مهرماه ادامه دارد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت و 300 هزار بسیجی سازماندهی شده دارد و 50 هزار رزمنده یزدی در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های غرب و جنوب کشور حضور یافتند. مردم این استان سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.