به گزارش ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی روز سه‌شنبه در جمع فعالان امر به معروف و نهی از منکر یزد افزود: احیای این واجب الهی موجب جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی ادامه داد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر مخصوص گروه یا تشکیلات خاص دولتی نیست و بر اساس دستور الهی همه مردم وظیفه‌دارند همانند نماز برای انجام آن در جامعه تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی یزد اظهار داشت: امام حسین (ع) هدف از قیام خود را تحقق امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند بنابراین پیروان این امام همام باید برای انجام آن بکوشند.
ناصری یزدی بیان داشت: امام حسین(ع) بزرگترین آمر به معروف و ناهی از منکر است و هر فردی که خود را پیرو واقعی ایشان می داند باید با همه وجود امر به معروف و نهی از منکر کند.

** همه مکلف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر هستیم
فرمانده انتظامی استان یزد گفت: همه افراد در جامعه اسلامی باید در کنار هم برای اجرای کامل امر به معروف و نهی از منکر وظایف قانونی، دینی و انقلابی خود را انجام دهند.
سرتیپ دوم محمدرضا میرحیدری به فعالیت‌های نیروی انتظامی در اجرا این فریضه در یزد اشاره کرد و ادامه داد: 12 گروه گشت پلیس اخلاقی در مرکز استان و در هر شهرستان یک گروه ایجادشده و در راستای حفظ امنیت اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند.
وی به برپایی برخی کاروان‌های عروسی توسط افراد و ایجاد مزاحمت برای مردم اشاره کرد و یادآور شد: پلیس طبق مقررات با خاطیان برخورد می‌کند و تأمین آرامش همگان وظیفه پلیس است.
میرحیدری به اهمیت برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در خصوص آشنایی مردم با وظایف خود در جامعه و نسبت به دیگران اشاره کرد و عمل به آن را برای تأمین سلامت اقشار مختلف ضروری دانست.
ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در 10 شهرستان‌های استان یزد فعالیت دارد.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها ،آبادی‌ها و مناطق عشایری زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.