سید مصطفی داودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بار از سنگ آهن مرکزی ایران، گندله سازی اردکان و معدن چادرملو با استفاده از 55 هزار و 953 واگن به کارخانه فولاد اصفهان، فولاد خوزستان و قسمتی برای صادرات به بندرعباس انتقال یافت.
وی اضافه کرد: در سه ماهه دوم امسال در مجموع پنج میلیون و 453 هزار تن مواد معدنی، کنستانتره و دیگر محموله ها تخلیه و بارگیری شد که این عدد نسبت به مدت مشابه پارسال 10 درصد رشد دارد.
مدیرکل راه آهن منطقه یزد اظهار داشت: از این مقدار یک میلیون و 90 هزار تن شامل سنگ آهن، کنستانتره، گندم، رول فلزی و دیگر اقلام مربوط به تخلیه بار بود، امید می رود با برنامه ریزی ها، در ماه های آینده روند رو به رشدی نیز شاهد باشیم.
داودی ادامه داد: اداره کل راه آهن یزد در این مدت، در تن کیلومتر بار خالص حمل شده با یک میلیارد و 669 میلیون و در تن کیلومتر مبدا مقصد با مقدار 2 میلیارد و 321 میلیون، به ترتیب 22.4 و 6.81 درصد رشد داشت.
وی در ادامه در باره برخی خدمات جانبی برای تکریم ارباب رجوع و زیباسازی فضای ایستگاه راه آهن هم یادآور شد: 13 هزار متر مربع از فضای اطراف ایستگاه نظرآباد برای ایجاد فضای سبز آماده سازی شد.
وی یادآور شد: این طرح در زمینی با ابعاد 70 در 180 متر در حاشیه خط ایستگاه و در مسیر ورودی پرسنل و مسافران و در مدت 6 ماه آماده شد.
یزد در شاهراه شبکه ارتباطی ریلی کشور قرار دارد و راه آهن استان راهبردی ترین نقطه کشور است به گونه ای که روزانه 130رام قطار مسافری و باری از این منطقه عبور می کند.
هر 12 دقیقه یک رام قطار از راه آهن یزد عبور می کند و به طور میانگین بیش از 40 هزار تن بار از بخش های معدنی و سایر بخش ها از این طریق جابجا می شود.
راه آهن یزد با سهم بیش از 37 درصد حمل و نقل بار ایران در 18سال گذشته در جایگاه نخست قرار داشته است.
بیش از 80 درصد مواد معدنی و افزون بر 70 درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می کند.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.