به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: تسهیل در عبور و مرور دانش آموزان در معابر و کاهش ضریب آسیب پذیری آنان، پیشگیری و برخورد با مزاحمان خیابانی از جمله موتورسواران و رانندگان مزاحم با هدف تامین امنیت دانش آموزان از دیگر اهداف طرح است.
به گفته وی، در اجرای طرح، تیم های نظارتی، گشت های محسوس و نامحسوس به گشت زنی در اطراف مدارس
پرداخته و با هرگونه مزاحمت و تخلف برخورد جدی می کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد اظهار داشت: خانواده ها با توجه به هشدارهای پلیس در زمینه های مختلف با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و با وسیله نقلیه شخصی در ساعات پیک ترافیک به خصوص محدوده مرکز شهر خودداری کنند.
مزیدی بیان کرد: بهترین تعامل شهروندان با پلیس، توجه به فرمان ها و همکاری با آنهاست و با اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی و توجه به فرمان پلیس به حقوق سایر شهروندان احترام بگذارند.
وی به والدین توصیه کرد: از ساعت ورود و خروج فرزندان خود از مدرسه آگاه باشند و برای اطلاع از وضعیت فرزندان خود، تعامل و ارتباط گسترده ای با مسولان مدارس داشته باشید.
همزمان با آغاز سال تحصیلی در سراسر کشور و در نخستین روز ماه مهر، 250 هزار و 694 دانش آموز در استان یزد، راهی کلاس های درس شدند.
یکهزار و 981 واحد آموزشی با 10 هزار و 148 کلاس درس میزبان دانش آموزان هستند.
همچنین از مجموع دانش آموزان استان، 26 هزار و 211 نفر در پایه اول تحصیلی و 18 هزار و 630 تن نیز نوآموز پیش دبستانی هستند که سال تحصیلی را آغاز کردند.
در سال تحصیلی جدید در مقطع ابتدایی 136 هزار و 70 دانش آموز در پنج هزار 248 کلاس درس و 794 مدرسه ، در دوره متوسطه اول 51 هزار و 830 دانش آموز در یکهزار و 883 کلاس درس و 341 مدرسه و متوسطه دوم 42 هزار و 873 دانش آموز در یکهزار و 746 کلاس درس و در 278 مدرسه مشغول به تحصیل شدند.
همچنین از مجموع دانش آموزان استان یکهزار و 291 نفر در مدارس استثنایی سال تحصیلی را آغاز کردند.
تعداد دانش آموزان شهروند خارجی استان 14 هزار و 944 نفر اعلام شد که بیشترین آنها مربوط به مقطع ابتدایی است.
شعار سال تحصیلی جدید « مدرسه زندگی ، نشاط و پویایی و عدالت آموزشی» اعلام شده است.
در سال تحصیلی گذشته 239 هزار دانش آموز در استان یزد مشغول به تحصیل بودند.
یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.