کریستوف اوربانیاک (KRZYSZTOF URBANIAK) روز چهارشنبه پس از مشاهده عزاداری روز تاسوعا ( نهم محرم) هیات های مذهبی یزد در مسجد روضه محمدیه (حظیره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: 2 ماه پیش دوستانش پس از سفر به ایران و یزد از امنیت و میهمان نوازی مردم آن تمجید کردند و بر این اساس به همراه همسرش تصمیم گرفت در سفر سه هفته ای، از مناطق مختلف ایران دیدن کند.
این گردشگر لهستانی که 2 روز پیش وارد ایران شد، ادامه داد: به محض ورود از تهران به یزد آمد تا عزاداری مردم این شهر را در روزهای تاسوعا و عاشورا از نزدیک مشاهده کند و پس از آن به شیراز، کاشان، قم و تبریز سفر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: رسانه های اروپا اغلب با پرداختن به موضوع برنامه های هسته ای ایران تلاش می کنند این کشور را خطرناک و ناامن جلوه دهند در حالیکه چنین نیست و شخصا به این جریان سازی ها توجهی نمی کند.
این حقوقدان لهستانی که در عرصه ورزش از جمله رشته سوارکاری و پرورش اسب نیز فعال است، با تمجید از عملکرد درخشان تیم ملی والیبال ایران در رویدادهای مختلف بین المللی از جمله لیگ جهانی و مسابقه های قهرمانی جهان خاطر نشان کرد: سعید معروف پاسور تیم ایران را بهترین والیبالیست جهان می داند.
اوربانیاک همچنین با تمجید از هنرمندان ایران ادامه داد: فیلم جدایی نادر از سیمین برنده جایزه سال 2012 اسکار را تماشا کرده و ذهنیت او نسبت به ایران مطلوب تر شده است.
این گردشگر و همسرش که هر 2 حقوقدان هستند در شهر پلاشوف با 2 هزار نفر جمعیت در 300 کیلیومتری ورشو پایتخت این کشور زندگی می کنند.
آیین عزاداری مردم یزد در مسجد روضه محمد علاوه بر شبکه های تلویزیونی و رادیویی ایران به طور زنده از شبکه های اجتماعی در اینترنت پخش می شود.
این مراسم از ساعت 8 تا 14 روزهای تاسوعا و عاشورا برگزار می شود و 11 هیات در آن عزاداری می کنند.
به گفته مسئول دفتر شهید محراب آیت الله صدوقی آیین صبح تاسوعا و عاشورا در مسجد حظیره علاوه بر پرتال شهید صدوقی به نشانی www.sadoughi.ir از سایت‌ های یوتیوب، آپارات و شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام به طور زنده در تمام نقاط جهان قابل دسترسی است.
حجت الاسلام محمدحسین رضایی تاکید کرد: نشانی دسترسی به سایت‌ های یادشده در پرتال شهید صدوقی در اختیار عموم گذاشته شد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.