به گزارش ایرنا مدیر شبکه بهداشت و درمان اردکان در مورد این طرح ها گفت: طرح تحول سلامت در راستای خدمات رسانی بهینه و دسترسی آسان مردم به دریافت سلامت اجرا شد.
سید محمد پورهاشمی با بیان اینکه یکی از این برنامه ها نوسازی و بهینه سازی مراکز قبلی است ، تصریح کرد:‌ شهراحمد آباد خانه بهداشت داشت که با توجه به فضای کوچک نیاز جمعیت منطقه را برآورده نمی کرد.
وی اظهار داشت: سرانجام با پیگیری های متعدد مقرر شد که پایگاه سلامت با ظرفیت بیشتر بدین منظور در نظر گرفته شود .
این مسئول ادامه داد: خانواده محمدی منزل پدری خود را وقف و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار دادند و دولت هم بر اساس برنامه هایی که داشت ، ساختمان را تجهیز کرد تا مردم بتوانند از آن بهره برداری کنند.
پورهاشمی یادآور شد: در همین راستا در شهرعقدا، 2 مرکز بهداشت درمانی و 2 باب خانه پزشک وجود دارد که با پیگیری های مستمر امروز به بهره برداری رسید.
وی گفت:‌ پایگاه سلامت احمدآباد در زمینی به وسعت 500 متر مربع با 340 متر مربع زیربنا ساخته شد که در حال حاضر با سه میلیارد و 800 میلیون ریال ساختمان آن تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
پورهاشمی اظهار داشت: با کمک و همراهی دوستان امیدواریم فضای مناسبی در اختیار سلامت مردم قرار گیرد .
در مراسم بهره برداری از این طرح ها ائمه جماعت شهرستان ، فرماندار و تعدادی از مسئولان اردکان حضور داشتند.
شهر احمد آباد پنج هزار و 917 نفر و شهر عقدا نزدیک به هشت هزار نفرجمعیت دارد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
امروز 16 طرح بهداشتی با صرف 39 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه با حضور وزیر بهداشت به صورت ویدئو کنفرانس در استان یزد به بهره برداری رسید.
این طرح ها شامل پایگاه سلامت ، خانه بهداشت ، مرکز جامع خدمات سلامت و مرکز زیست پزشک است.
وزیر بهداشت دوشنبه شب برای افتتاح 42 طرح بهداشتی و درمانی که با صرف 900 میلیارد ریال هزینه در استان ساخته شد، به یزد سفر کرد.
41 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی و در مجموع 132 مرکز بهداشتی، درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان یزد 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت می باشد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.