سردار سرتیپ محمدرضا میرحیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از شناسایی 154 نقطه حادثه خیز در جاده های استان خبر داد و افزود: این پاسگاه با یکدستگاه اتوبوس مجهز به تجهیزات کنترلی، نقاط مهم حادثه خیز و پر خطر را تحت پوشش دارد و اعمال قانون می کند.
فرمانده انتظامی یزد، دوربین سرعت سنج سیار، کنترل سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) وسایل نقلیه بار و مسافر و انجام تست سلامت رانندگان در مورد مصرف مواد مخدر، روان گردان و الکل را از مهمترین تجهیزات کنترلی پاسگاه سیار برشمرد.
سردار میرحیدری همچنین از کاهش 17.8 درصد فوت ناشی از تصادف بر اساس آمار پنج ماهه پزشکی قانونی کشور در استان خبر داد و بیان کرد: این در حالی است که آمار دریافت شده از تردد شماره های موجود راه های استان، 15 درصد افزایش داشت.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه نیمی از آمار فوتی های استان ناشی از تصادف افراد محلی هستند تصریح کرد: این افراد 30 تا 40 سال قرار دارند.
وی بیشترین وسیله نقلیه مقصر در تصادف را سواری در بیرون شهرها و موتورسیکلت در درون شهرها با آمار 50 درصد عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین سواری های دخیل در تصادفات به ترتیب پراید، پژو 405 و سمند است.
فرمانده انتظامی استان بیشترین ساعت تصادف در جاده های استان را نیز پنج الی هشت صبح و 14 الی 18 و در بحث درون شهری از ساعت 16 الی 22 اعلام کرد.
سردار حیدری با بیان اینکه طرح کنترل موتورسواران در طول ماه چندین مرحله اجرا می شود، خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح موتورسیکلت های متخلف به مدت یک هفته توقیف و برای ترخیص ضمن تشکیل کلاس آموزشی برای راکب، بابت الزام بر داشتن کلاه ایمنی و تسویه حساب خلافی، تعهدنامه کتبی گرفته می شود.
وی استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکات نمایشی، حمل اشیا پرحجم و طولانی، ورود ممنوع، حرکت خلاف جهت و پیاده رو را هنجارشکنی موتورسواران، سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز از خط وسط و عبور از چراغ قرمز را عمده ترین تخلفات رانندگی دانست و گفت: بر اساس قانون سال 1390 نسبت به توقیف اینگونه وسیله نقلیه اقدام خواهد شد.
میرحیدری، یزد را چهار راه ارتباطی کشور و دارای فراوانی تردد خودرو خواند و با ابراز تأسف بیان کرد: 57 درصد آمار فوت حوادث رانندگی در جاده های برون شهری ناشی از واژگونی خودروها به علت خستگی و خواب آلودگی است.
میرحیدری در سفر به بافق مسائل و مشکلات این شهرستان را بررسی و با تعدادی از مردم دیدار و گفت و گو کرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد امروز به ایرنا گفته بود که تلفات جاده ای در چهار ماهه نخست سال 1397 در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 17.7 درصد کاهش یافته است.
محسن صادقیان بدون اشاره به تعداد زخمی ها، افزود: در این مدت 74 نفر در حوادث درون و برون شهری استان جان خود را از دست دادند و تلفات جاده ای سبب شد، تا کمیته ایمنی و سوانح جاده ای استان با دقت علت چنین حوادثی را بررسی و برای ایمنی مسیرها برنامه ریزی کند.
بر اساس آمارهای منتشره در این مدت استان های ایلام با 46 نفر، کهگیلویه و بویراحمد با 73 تن و یزد با 74 کشته کمترین تلفات حوادث رانندگی در کشور را داشته اند.
روزانه 150 هزار تا 200 هزار دستگاه خودرو و ماهانه 5.5 میلیون تا 6.5 میلیون دستگاه نقلیه در جاده های استان تردد می کنند.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.