به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این مراسم کودکان شیرخوار، لباس های متحد به تن داشتند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهادت شیرخوار امام حسین (ع) مدیحه سرایی کردند و سخنرانان با تشریح ابعاد واقعه عاشورا، مناقب و فضائل سیدالشهدا (ع) و حضرت علی اصغر(ع) را تبیین کردند.
مادران کودکان شیرخواره در حالیکه نوزادان خود را بر روی دستانشان گرفته بودند در غم و اندوه حضرت علی اصغر(ع) طفل شش ماهه امام حسین (ع) اشک ماتم ریختند و به یاد این مصیبت بزرگ به سوگواری و عزاداری پرداختند.
این همایش با هدف بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی، توسل به حضرت علی‌ اصغر و اظهار مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) با حضور با شکوه مادران و کودکان شیرخوار در حسینیه ها، تکایا و مساجد برگزار شد.
در واقعه عاشورای سال 61 هجری قمری، حضرت علی اصغر (ع) فرزند شیرخوار امام حسین(ع) که از تشنگی، روز عاشورا بی تاب شده بود بر سر دستان سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) با تیری از کمان حرمله به شهادت رسید.
همچنین گردهمایی شیرخوارگان حسینی امروز جمعه چهارم محرم الحرام سال 1440 هجری قمری همزمان با سراسر کشور در فضایی معنوی در 150 شهر و روستاهای استان یزد بنحو با شکوهی برگزار شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.