علی اصغر نوری شادکام روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع 415 شرکت تعاونی با سرمایه ای افزون بر یک هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.
وی افزود: این تعاونی ها عمدتا در زمینه های تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنایع معدنی، بسته بندی، مسکن ، تبدیلی و ... فعالیت دارند.
سرپرست اداره تعاون بافق بیان کرد: در شرایط فعلی با بهره مندی از خرد جمعی و تجمیع سرمایه های خرد مردمی در قالب تشکل تعاونی ها می تو‌ان بر بسیاری مشکلات فایق آمد.
این مسوول بخش تعاون اظهار داشت: یکسال گذشته پنج تعاونی با سرمایه ای افزون بر 500 میلیون ریال و با عضویت 40 نفر در بافق تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: در این بازه زمانی 50 مورد نظارت، 48 فقره بازرسی و 40 مورد تغییر وضعیت در تعاونی ها انجام شد.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بافق بیان کرد: با توجه به طرح هزار تعاونی در هزار روستا زمینه تبدیل وضعیت سه تعاونی روستایی در قالب طرح یادشده فراهم است و امکان تشکیل و یا تبدیل تعاونی های متعارف موجود در سایر روستاها در قالب این طرح وجود دارد.
نوری شادکام، با بیان اینکه مقدمات تشکیل نخستین تعاونی سهامی عام شهرستان فراهم است، عنوان کرد: این تعاونی به لحاظ اینکه تشکیل آن به سرمایه ای نسبتا بالایی نیاز دارد با مشارکت و همکاری یکی تعاونی ها و مشارکت مردم در شرف تشکیل است.
وی پیگیری اداره تعاون و همت مدیران تعاونی در راستای دریافت مجوز قانونی بانک مرکزی برای ادامه فعالیت تنها تعاونی فعال بافق را یادآور شد و افزود: این تعاونی می تواند در چارچوب قانون، ارایه خدمات پرداخت تسهیلات به اعضا را تا حصول نتیجه نهایی دنبال کند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.