به گزارش ایرنا، امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه محرم بویژه ایام عاشورا ، مقطع زمانی پر رمز و رازی است ، گفت: عاشورا اوج فداکاری و ایثار در تاریخ بشریّت است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز شهرستان اظهار داشت : امام حسین (ع) در مسیر نهضت از بدو حرکت از مدینه بذر معرفت و بصیرت را در سرزمین تاریخ پاشیدند.
وی افزود: آگاهی و بیدار کردن مردم و بصیرت بخشی به جامعه که بتوانند حق را از باطل تشخیص دهند ، یکی از ثمرات قیام امام حسین (ع) است .
خطیب جمعه ابرکوه اضافه کرد: امت اسلامی همواره باید حادثه عاشورا و فلسفه قیام امام حسین (ع) را به عنوان درس عبرت و پرچم هدایت ، نصب العین خود قرار دهند.
حسینی ادامه داد: کسی که اهل بصیرت است می بیند که ماجرا و قیام و شهادت امام در ظهر عاشورا تمام نشد ، بلکه به عنوان یک الگوی عملی در بستر تاریخ برای نجات جامعه بشریت از چنگال ظلم و ستم و بی عدالتی آغاز شد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: آموزه های عاشورا در مجالس عزاداری خامس آل عبا (ع) در مساجد و حسینیه ها توسط وعاظ و خطبا بیشتر تبیین شود .
امام جمعه ابرکوه همچنین تصریح کرد: اگر عاشورا نبود یقیناً دین خدا و اسلام دچار تحریف و نابودی شده بود و همچون ادیان گذشته فقط اسمی از آن باقی مانده بود .
وی با بیان اینکه ثواب شرکت در مراسم عزاداری و هیئات مذهبی به مثابه بهشت است و پاداش ثواب حج و عمره را دارد، افزود: یقینا با حضور مردم عزاداری ها به کوری چشم دشمنانی که هدفشان تفرقه افکنی و ایجاد انزجار است ،با شکوه تمام برگزار خواهد شد.
حسینی خاطرنشان کرد: در روز هشتم محرم ، آیین زنجیر زنی ابرکوه که منحصر بفرد است برگزار می شود و این مراسم به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: جلوه عزاداری با شکوه ابرکوه که هشتم محرم برگزار می شود باید به عنوان میراث معنوی ، ثبت جهانی شود .
وی همچنین با اشاره به حادثه تأسف بار بصره خاطر نشان کرد: مردم این شهر عموماً شیعه اند که نیروهای حشدالشعبی و بسیجی عراق از آنها هستند و بسیاری از شهدای مدافع حرم و حشدالشعّبی نیز اهل بصره هستند.
وی افزود: تاکنون سیاست های همسویی با ایران از بصره موج می زد، حالا داعش مسئولیت حمله به کنسولگری ایران را با حمایت و همکاری تفاله های پس مانده حزب معدوم بعث به عهده گرفت، معلوم می شود اینها می خواهند بذر کینه را بین شیعیان ایران و عراق بکارند تا زمینه تحقّق و استمرار کنگره عظیم شیعه در اربعین را از بین ببرند .
حسینی یادآور شد : عناصر نفوذی آمریکا ، عربستان و اسرائیل در عراق تلاش کردند تا رابطه این دو کشور را به وخامت بکشانند تا جبهه همدلی از هم بپاشد و ائتلاف ایران و عراق و حزب الله شکست بخورد اما زهی خیال باطل .
امام جمعه ابرکوه با قدردانی از جمعی بانوان محلات درب قلعه، نبادان ،شهرک ولایت و روستاهای کلپه ، شهر اسب ،شمس آباد ، مریم آباد و اسدآباد سفلی ، گفت: بانوان این مناطق برای بافت هشت تخته فرش دست باف برای اهدا به حرم امام حسین(ع) تلاش کردند.
7540/ 2047/
**
امام جمعه موقت بهاباد گفت : عزاداری ماه محرم ، عامل بقای اسلام و احیای تشیّع است و شهادت امام حسین (ع) اسلام را از خطر نابودی بیمه کرد و نجات داد.
حجت الاسلام محمدعلی اخوان بهابادی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت : افتخار می کنیم، عزادار امام حسین (ع) هستیم، امامی که همه چیز خود را برای خدا و دین فدا کرد تا ما عظمت داشته باشیم.
وی گفت : اوج عزاداری در تاسوعا و عاشوراست، پیشنهاد می کنم، هیئت های عزاداری در یک مکان از قبل تعیین شده به عزاداری در رثای امام حسین (ع) بپردازند .
حجت الاسلام اخوان با اشاره به اینکه جوانان نباید تحت تاثیر جوسازی دشمنان در فضای مجازی برای حضور نیافتن در مجالس عزاداری قرار گیرند، بیان کرد: جوانان نباید تحت تاثیر اینگونه القائات قرار گیرند، هرچه داریم به برکت مجالس آن امام همام است .
وی خاطرنشان کرد: تاسوعا و عاشورا یادآور حزن آل علی است و نقش تعیین‌ کننده‌ای در قیام‌ های ظلم‌ ستیز تاریخ داشت، در آن زمان شجره طیبه اسلام اصیل تحت تأثیر تحریف بنی امیه رو به بی‌ رمقی، خشکی و نابودی اسلام گذاشته بود، قیام امام حسین(ع) سبب احیای شجره طیبه اسلام شد.
امام جمعه موقت بهاباد به دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد و گفت : این دهه فرصت مناسبی است تا به این فریضه مهم توجه ویژه ای شود .
وی با بیان اینکه رسالت همه پیامبران امر به معروف و نهی از منکر بود، بیان کرد: پیامبران علاوه بر دعوت به خداپرستی مبارزه با زشتی‌ها، پلیدی‌ها و فساد را در دستور کار داشتند.
اخوان بهابادی با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی پایه حاکمیت الله و مساله امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: معروف مساوی با حق و مسیر حق است.
خطیب موقت جمعه بهاباد به معیشت مردم، گرانی ها، احتکار و وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود : دشمن در موضوع اقتصاد ورود کرد، می خواهد علیه مردم جنگ اقتصادی ایجاد تا آنها را خسته کند ولی مردم خسته نمی شوند و با این عامل روانی دشمن مبارزه، مقاومت و ایستادگی می کنند .
وی با بیان اینکه مسئولان باید تمام سعی و تلاش خود را برای مبارزه با گرانی و احتکار به کار گیرند تا مردم از آنها ابراز رضایت کنند، گفت : نباید بگوئیم احتکار کار دشمن نیست، هرچه این جمله را ابراز کنیم ،دشمن قوی تر می شود، باید جلوی احتکار و گرانی را بگیریم .
امام جمعه موقت بهاباد با بیان اینکه برای حل مشکلات دولت و دیگر مسئولان نباید کوتاهی کنند، گفت: لازمه این امر، حرکت جهادی و انقلابی است و نمایندگان مجلس نیز باید قوانینی را تصویب کنند که برای کشور مفید و مناسب باشد و در مقابل قوانین نامناسب را حذف کنند.
مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قرار دارد.
9877/ 2047
**
امام جمعه موقت مهریز گفت: پیام اصلی و فلسفه واقعی قیام سرخ حسینی، کفرستیری و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام و مسلمانان است.
حجت الاسلام اصغر زارع در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت اسلام جان خود و فرزندانش را فدای مکتب اسلام کرد.
وی ادامه داد: روحانیون و منبری ها باید در مجالس عزاداری به صورت متقن و موثق نسبت به ترسیم چهره واقعی دین و قیام امام روشنگری کنند.
امام جمعه موقت مهریز اظهار داشت: روحانیان باید مردم را به وظایفی که در قبال دین و حفظ انقلاب در برابر توطئه های دشمنان و آمریکای جنایتکار بر عهده دارند بیدار کرد که مساله اساسی است.
زارع به توطئه دشمنان و فشارهایی که بر نظام وارد می کنند، اشاره کرد و گفت: روحانیون باید با ارتباطی که با مردم دارند با بصیرت افزایی به ثمرات انقلاب اسلامی نیز بپردازند.
وی تصریح کمد: انقلاب به رغم دشمنی معاندان و منافقان، کارهای زیادی در کشور برای مردم انجام داده است که باید روحانیون و مسئولان به بیان آنها اقدام کنند.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.