به گزارش ایرنا ، مادران سوگوار با بستن سربندهای سبز و قرمز رنگ با عنوان یا حسین بر پیشانی شیرخوارگان خود به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و شهدای کربلا پرداختند.
حضور شمار زیادی از طفلان در آغوش مادران خود و خواندن لالایی به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) صحنه هایی روحانی به این آیین بخشیده بود.
در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر (ع) را به طور نمادین در بین جمعیت به حرکت در آوردند که حال و هوایی خاص به این مراسم داد.
حجت الاسلام علی حاتمی یکی از روحانیون شهرستان بهاباد در این مراسم با تسلیت سالروز شهادت علی اصغر، نهضت عاشورا را احیا کننده دین مبین اسلام عنوان کرد و گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) با قیام خونین کربلا به مردم دنیا درس آزادگی داد که این درس بزرگ همواره الگوی ارزشمند در بیداری اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: رساندن پیام مظلومیت امام حسین (ع) و کوچکترین رزمنده کربلا و تبیین پیام عاشورا از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جهانی است.
مرکز شهرستان 20 هزار نفر ی بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق شهر یزد قراردارد.
همچنین گردهمایی شیرخوارگان حسینی امروز جمعه چهارم محرم الحرام سال 1440 هجری قمری همزمان با سراسر کشور در فضایی معنوی در 150 شهر و روستاهای استان یزد بنحو با شکوهی برگزار سد.
مشابه این مراسم در شهرستان های اشکذر ، میبد، اردکان، بافق، خاتم، مهریز ، تفت و ابرکوه برگزار شد .
این آیین جهانی از 15 سال قبل تاکنون در حدود 60 کشور از جمله ایران برگزار می شود.
9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.