محمدرضا عارفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد طرح، 33 باب فضای آموزشی در قالب 235 کلاس درس آماده بهره برداری شده و بقیه طرح ها چهار سالن ورزشی و هفت طرح کمک آموزشی مانند نمازخانه، کانون و مرکز مشاوره را شامل می شود.
وی اظهار داشت: طرح های یاد شده با اعتبار 900 میلیارد ریال ساخته شده که بخشی از این مبلغ از سوی خیران مدرسه ساز استان تامین شده است.
وی تامین 15 هزار مورد تجهیزات آموزشی از جمله میز، صندلی و دیگر امکانات آموزشی ، تهیه10 هزار متر مربع فرش برای نمازخانه های مدارس، تعویض 50 هزار دستگاه رادیاتور فرسوده، استانداردسازی سیستم گرمایشی 2 هزار باب کلاس درس را از دیگر اقدامات اداره کل نوسازی استان در راستای بازگشایی مدارس استان بیان کرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد خاطر نشان کرد: همچنین 240 هزار متر مربع از حیاط و بام مدارس استان آسفالت و ایزوگام شده است.
وی از افزایش 200 درصدی اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال 96 - 95 خبر داد و گفت: در سال 94، 220 میلیارد ریال و در سال 95، 450 میلیارد ریال اعتبار به نوسازی مدارس استان تخصیص یافته بود که این رقم در 96 به 680 میلیارد ریال رسید.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یزد اظهار داشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته این اداره کل در تخصیص و جذب اعتبارات در سال 96 رتبه نخست کشور را کسب کرده و این در حالی است که در سال 94 در رتبه 23 کشور قرار داشته است.
وی با بیان 30 درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است، افزود: تخریب و بازسازی 250 باب مدرسه و ساخت 50 مدرسه جدید، پنج میلیارد توان اعتبار نیاز دارد.
وی با قدردانی از خیرین استان از آنها خواست که همچون گذشته در ساخت فضاهای آموزشی مشارکت کنند.
یک سوم مدارس استان یزد توسط خیران ساخته شده و تعداد خیران مدرسه ساز استان 2 هزار و 280 نفر اعلام شده است.
در سال تحصیلی گذشته، 239 هزار دانش آموزان در یکهزار و 900مدرسه مشغول به تحصیل بودند و افزون بر 18 هزار نفر مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموز استان را بر عهده داشتند.
2088/ 6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.