به گزارش ایرنا، انفجار پیک نیک در روستای شمس آباد عقدای اردکان در 13 شهریورماه، موجب سوختگی سه نفر و در نهایت منجر به فوت آنها شد.
دکتر احمد دهقان، شنبه شب در تماس با خبرنگار ایرنا افزود: انتشار خبر در یکی از کانال های فضای مجازی استان که به نقل از همین کانال در چند کانال دیگر هم منتشر شد مبنی بر تاخیر یکساعته اعزام آمبولانس در حادثه روستای شمس آباد عقدا، صحت ندارد.
وی اظهار داشت: نخستین تماس با سامانه 115 در ساعت 20:17 شب حادثه بود که به دنبال آن در ساعت 20:20 نیروهای اورژانس به همراه یکدستگاه آمبولانس سر صحنه حاضر و پس ارزیابی صحنه حادثه، درخواست یک دستگاه آمبولانس دیگر نمودند که ظرف مدت 17 دقیقه، آمبولانس دوم به محل حادثه رسید.
به گفته دهقان، سه مجروح این حادثه، بالای 70 تا 80 درصد سوختگی درجه دو داشتند که به بیمارستان ضیایی اردکان منتقل و پس از انجام اقدامات اولیه ، مجروحان به بیمارستان سوانح سوختگی یزد برای انجام درمان های بعدی انتقال داده شدند.
وی افزود: 2 نفر از مجروحان این حادثه، 16 شهریور ماه و نفر سوم هم بعلت شدت جراحات، 17شهریور ماه فوت کردند.
دکتر دهقان اضافه کرد: شایعه تاخیر یک ساعته آمبولانس، کذب محض است، تمام ناوگان خودرویی اورژانس به سامانه gps مجهز هستند و تمام مکالمات با 115 در سراسر استان ضبط و قابل پیگیری است.
رییس سازمان اورژانس 115 یزد ادامه داد: اورژانس 115 یزد در شهرها به طور میانگین هشت دقیقه و در جاده ها 15 دقیقه برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر می شود .
وی افزود: متاسفانه افرادی در فضای مجازی نسبت به انتشار اخبار کذب و دروغ اقدام می کنند که از طریق مراجع قضایی پیگیری می شود.
در هر 30 تا 50 کیلومتر از جاده های اصلی استان یزد یک پایگاه اورژانس مستقر و تعداد پایگاههای اورژانس جاده ای ، شهری و پیش بیمارستانی استان 53 مورد است.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.