حسن ابراهیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق اظهار داشت: در صورت همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی، این میز در سایر روستاها نیز تشکیل خواهد شد تا تمامی امور و خدمات مربوط به متقاضیان عضویت و نیز بیمه شدگان از جمله مشاوره و هدایت بیمه ای ، مراحل ثبت نام بیمه شدگان ،تمدید حق بیمه ، بررسی و ثبت پرونده ها جهت برقراری انواع مستمری ها و .... با سهولت ارائه شود .
این مسوول، ارائه خدمات به موقع ،سریع و آسان به ارباب رجوع و همچنین ارتقاء سطح رضایتمندی جامعه از عملکرد دستگاه اجرایی را از مهمترین اهداف راه اندازی میز خدمت بر شمرد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد افزود: این صندوق یکی از چهار صندوق عمومی کشور است که در راستای بهره مندی قشر زحمت کش کشاورز، روستایی و عشایر برای دریافت مستمری بازنشستگی ، از کار افتادگی و فوتی تشکیل شده است .
وی با بیان اینکه قشر زحمت کش جامعه روستایی و عشایری در زمان بیماری یا کهولت سن از حمایت های این بیمه برخوردار می شوند خاطرنشان کرد: در این صندوق کلیه افراد بالای 18 تا 50 سال ساکن در روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت می توانند با پرداخت حق بیمه حداقل ماهیانه 20 هزار تومان و حداکثر 45 هزار تومان به عضویت این صندوق در آمده و از حمایت ها و مزایای آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه از جمعیت 83 هزار نفری مشمول این بیمه هم اینک 21 هزار و 373 نفر بیمه شده اند یاد آور شد: از این تعداد 17 هزار و 934 نفر مرد و بقیه زن هستند.
وی جمعیت زیر پوشش را 25.7 درصد افراد مشمول دانست و بیان کرد: از این تعداد 2 هزار و 537 نفر مستمری بگیر،یکهزار و 93 نفر مستمری بگیر فوتی، یکصد و یک نفر از کار افتاده بگیران و مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد یکهزار و 343 نفر هستند که از مزایای این صندوق استفاده می کنند.
ابراهیمی اضافه کرد: تعداد 120 پرونده نیز در دست اقدام و بررسی قرار دارد ضمن اینکه تعداد 378 نفر نیز حق بیمه خود را به صندوق تامین اجتماعی انتقال داده اند .
وی میزان دریافتی مستمری بگیران استان یزد را در 5 ماهه اول سال 1396 بیش از 16 میلیارد ریال و در مدت مشابه سال 97 افزون بر37 میلیارد ریال عنوان کرد.
از تعداد میز خدمت پیش بینی شده، شهرستان های یزد و تفت هر کدام با 10 میز در ردیف اول و اشکذر و بافق هر یک با 2 میز در انتهای جدول قرار دارند.
نخستین میز خدمت بیمه کشاورزان و روستائیان استان یزد در روستای هدف گردشگری باجگان واقع در 100 کیلومتری شهر بافق راه اندازی شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.