به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم گفت: تئاتر می تواند شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور را با هنر خود تغییر و نشاط اجتماعی جامعه را افزایش دهد.
محمد علی طالبی با بیان اینکه تئاتر با زبان هنر خود آموزش های زیادی را به جامعه عرضه می کند افزود: این هنر از جایگاه ارزشمندی برخوردار بوده و در چند سال اخیر رشد خوبی در استان یزد داشته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با بیان اینکه جامعه در حال گذار بیش از گذشته نیازمند هنر نمایش است، تصریح کرد: هنر نمایشی در صورت حرفه ای بودن می تواند درد بشریت را مداوا کند.
مجید جوادیان زاده افزود: از آنجا که یزد در حال گذار از توسعه است برای توسعه پایدار به هنر نمایش نیاز دارد.
وی ادامه داد: داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد شامل کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط پس از بازبینی ١١ اثر نمایشی، هشت اثر را مورد داوری قرار دادند.
جوادیان زاده افزود: نمایش های این دوره آدم ‌ها گوشت گرگ نمی‌ خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون بودند.
دبیر اجرایی بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استان یزد هم گفت: با اعلام فراخوان، 18 گروه اعلام آمادگی کردند که در نهایت هشت نمایش به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کرد.
محمد رضا ابوالحسنی با بیان اینکه این جشنوار از 14 تا 16 شهریور ماه به مدت سه روز برگزار شد، افزود: یک نمایش نیز در بخش غیر رقابتی حضور داشت.
در این آیین نمایش «زدگی» و «آدمها گوشت گرگ نمی خورند» به عنوان آثار برگزیده بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
همچنین جایزه طراحی گریم به محمد مهدی هدایتی و فاطمه دهقان پور برای نمایش آدم ها گوشت گرگ نمی خورند اهدا شد و جایزه طراحی صحنه به میثم نویریان برای نمایش یوزارون تعلق گرفت.
جایزه نخست بازیگری زن به مریم نیک آیین برای نمایش زدگی و جایزه دوم این بخش به طور مشترک به تارا انتظاری و اختر السادات اولیایی برای نمایش بیدارم کن آذر و زدگی رسید.
جایزه سوم بازیگری زن نیز به طور مشترک به الناز لطیف و ناهید فرجی برای نمایش آدم ها گوشت گرگ نمی خورند و یوزارون اهدا و از جمیله ستوده نیا هم برای نمایش زدگی تقدیر ویژه شد.
در بخش بازیگری مرد، جایزه نخست به هادی آخوندزاده برای نمایش آدم ها گوشت گرگ نمی خورند اهدا شد و جایزه دوم را امین دلپذیر برای نمایش زدگی، ازآن خود کرد.
جایزه سوم بازیگری مرد هم به طور مشترک به علی جاور و میثم پورمنش برای نمایش یوزارون و دور از دسترس اطفال نگهداری شود رسید.
جایزه بهترین طراحی لباس را هم احسان زرین آبادی و بنفشه جاهد به طور مشترک برای نمایش زدگی و آدم ها گوشت گرگ نمی خوردند کسب کردند.
همچنین جایزه بهترین طراحی پوستر به طور مشترک به سید مجتبی موسوی و محسن احمدی برای نمایش بیدارم کن آذر و سال اسپاگتی رسید.
در بخش نویسندگی، جایزه نخست به کیوان میرمحمدی برای نمایش زدگی، دوم به کرامت یزدانی برای نمایش آدم ها گوشت گرگ نمی خورند و سوم به وحید آبرود برای نمایش بیدارم کن آذر تعلق گرفت.
همچنین جایزه بهترین کارگردانی به صادق نصیری برای نمایش زدگی، جایزه دوم به پاشا بدرود برای نمایش بیدارم کن آذر و جایزه سوم به مهدی زبرجدی برای نمایش آدم ها گوشت گرگ نمی خورند اهدا شد.
7532/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.