به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مجید جوادیان زاده در آیین افتتاحیه جشنواره تئاتر استان، افزود: با زبان هنر می توانیم کهن شهر یزد را بیش از گذشته به جهانیان معرفی کرد.
به گفته وی هنر تئاتر می تواند شهر یزد را با ویژگی های هنری که همراه دارد در مسیر معرفی موثر باشد.
وی در ادامه با اشاره به رقابت هشت گروه نمایشی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان، تصریح کرد: در این دوره سه اثر از شهرستان های استان در جشنواره حضور دارند.
جوادیان زاده حضور گروه های نمایشی در جشنواره را گامی ارزشمند برای هنر تئاتر دانست و افزود: گام برداشتن در عدالت فرهنگی و تمرکز زدایی از برنامه های مهم این اداره کل است که حضور پررنگ گروه های تئاتر شهرستانی در این دوره این وضعیت رو به ایده آل را نشان می دهد.
وی اظهار امیدواری کرد که بعد رقابتی، انگیزه ای و شادمانی جشنواره تئاتر بتواند این هنر رو به جلو را همراهی کند.
همچنین محمد رضا ابوالحسنی دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان از کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط به عنوان داور یاد کرد و گفت: پس از بازبینی ١١ اثر نمایشی از سوی « محمد محمدسیفی«، سعید شهریار و سید حسین پیغمبری، هشت اثر به جشنواره استان راه یافتند.
وی نمایش های این دوره را آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی ، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون برشمرد.
دبیر اجرایی جشنواره تئاتر استان یادآور شد: نقد و بررسی هر اثر بعد از پایان هر اجرا برگزار خواهد شد.
ابوالحسنی زمان برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره را ساعت 20 روز جمعه این هفته در تالار فرهنگ ذکر کرد.
6197/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.