به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این طرحها در مراسم بهره برداری همزمان از 425 طرح تعاونی کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست وزارتخانه بهره برداری شد.
در گزارش ارسالی به نقل از انوشیروان محسنی بندپی نوشته شد: این طرح ها در بخش مسکن، گردشگری، هتلداری، صنایع دستی، مجتمع های دامداری، فرش و ... با اشتغالزایی بیش از 15هزار نفر به افتتاح شد.
وی افزود: بایستی به تدابیر مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی و تاکید رئیس جمهوری در ارتباط با اشتغال مولد و پایدار توجه شود.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم با تحریم های ظالمانه که استکبار علیه کشور و مردم تحمیل کرده است، مقابله کنیم یکی از راه های برون رفت از این مساله ، حضور مردم در اقتصاد است که مهمترین آن هم رونق و ترویج بخش تعاون است.
محسنی بندپی به سیاستگذاری های معاونت امور تعاون وزاتخانه اشاره کرد و افزود: با توجه به ظرفیت هایی که در استانها وجود دارد با ایجاد زنجیره تکمیلی می توان بخش تعاون را توسعه داد.
وی با اشاره به نقش تعاون در حوزه مردم نهاد و رونق بخشیدن به اقتصاد کشور ادامه داد: تعاون، بخشی است که از انباشت ثروت جلوگیری می کند و در توزیع عادلانه ثروت به آحاد جامعه می تواند نقش آفرینی کند و با سرمایه اندک می توان اشتغال بیشتر فراهم کرد، عمران و آبادانی را در کشور شاهد باشیم .
معاون امور تعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم گفت : هم اکنون حدود 15 درصد جمعیت در قالب تعاونی های مصرف، اعتبار ، مسکن ، تعاوتی های خدماتی، درمانی، آموزشی ، تعاونی های دانش بنیان و یا در قالب تعاونی های تولیدی، خدماتی ، صنعتی ، کشاورزی عضویت دارند و همه مخاطب ما هستند.
سید حمید کلانتری به ویژگی جامعه از نظر اقتصادی اشاره کرد و افزود : ویژگی جامعه تعاونی از نظر اقتصادی این است که بخش تعاون در مناطق روستایی، دوردست و مناطق کشاورزی حضور پررنگی دارد.
وی ادامه داد: به طور مثال در بخش کشاورزی 50 تا 60 درصد تولید و یا در بخش تولید صید و صیادی بیش از 90 تا 95 درصد از طریق تعاونی ها انجام می شود .
وی تصریح کرد: بررسی های انجام شده نشان می دهد تاب آوری تعاونی ها بیشتر از بنگاهها و بخش خصوصی است، بنابراین باید تلاش کنیم فعالیت تعاونی ها بیش از پیش گسترش یابند.
39 هزار واحد صنفی، تولیدی خدماتی رسمی در استان یزد وجود دارد و 65درصد جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری در چهارمین استان صنعتی کشور را کارگران تشکیل می دهند و 178 هزار کارگر در استان یزد زیرپوشش بیمه هستند.
هم اکنون پنجهزار و 897 شرکت تعاونی و اتحادیه با 999 هزار و 291 نفر عضو و 50 هزار و 538 فرصت شغلی و باسرمایه چهار هزار و 683 میلیارد ریال ثبت و زیرپوشش اداره کل تعاون است.
بر اساس سرشماری آبان ماه 1395، 15درصد جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد در روستاها و بقیه در 21شهر زندگی می کنند.
1968/2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.