به گزارش ایرنا ، مجید جوادیان زاده روز یکشنبه در نشست ستاد برگزاری این جشنواره افزود: این آثار در طول مدت برگزاری آن بر اساس جدول زمان بندی که از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر می شود اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه داوران این دوره، کوروش نریمانی، ناصر حسینی مهر و تقی احتیاط هستند تصریح کرد: پس از بازبینی 11 اثر نمایشی توسط محمد محمدسیفی، سعید شهریار و سید حسین پیغمبری، هشت اثر به بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی یزد راه یافتند.
جوادیان زاده ادامه داد: نمایش های این دوره با عناوین آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند، بیدارم کن آذر، دور از دسترس اطفال نگهداری شود، زدگی، سال اسپاگتی، ساعت صفر، شرایط و یوزارون در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی همچنین با اشاره به استقبال کودکان یزدی از سی و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوانان گفت: این جشنواره از روز گذشته با اکران فیلم 'شازده کوچولو' شروع شده و تا 14 شهریورماه ادامه دارد و 9 فیلم داخلی و خارجی اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد یادآور شد: مراسم استقبال از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که بر محوریت ایجاد لحظه‌هایی شاد و خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ ریزی شده با ایستگاههای نقاشی و برنامه های جنبی متنوع میزبان کودکان و نوجوانان یزدی در محل برگزاری آن(سینما تک) است.
جوادیان زاده ، نام فیلم های این دوره از جشنواره را شازده کوچولو، اردک لی، لکنت، سوم شخص غایب، ضربه فنی، پرنس طلسم شده، مرغ فلفلی، آهوی پیشونی سفید و قهرمان کوچک اعلام کرد.
وی تصریح کرد: آثاری از کارگردانان فرانسه، کانادا، بلژیک و آمریکا در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوانان حضور دارد.
به گفته وی ، فیلم 'لکنت' اثر محمد رضا حاجی غلامی هنرمند سینمایی یزد در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوانان حضور دارد.
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان یزد در راستای پشتیبانی از تولید و اجرای عمومی آثار نمایشی ، همچون سال های گذشته بر اساس اجرای عمومی سالانه و در 2 بخش بصورت رقابتی و غیر رقابتی برگزار خواهد شد.
بخش رقابتی، تنها شامل یک بخش آثار صحنه ای و بخش غیر رقابتی شامل یک بخش آثار خیابانی خواهد بود.
ایجاد ارتباط مستمر با مخاطب عام ، رونق دادن به اجرای عموم آثار نمایشی، گسترش و به روز کردن مباحث فنی و تکنیکی هنرهای نمایشی و پرداختن به مسائل اجتماعی روز جامعه با اولویت استان یزد از اهداف این جشنواره عنوان شده است.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.