شهردار بافق روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: این سمپوزیوم سه روزه با حضور هشت هنرمند از خراسان شمالی، مشهد مقدس، آذربایجان غربی،لرستان، تهران کرج و بافق برگزار شد.
سید علی نوروززاده افزود: در سمپوزیوم سوم ساخت مجسمه شنی بافق،چهار سوژه اجرا و کیفیت، رابطه اقلیمی، ترکیب بندی یا رابطه آن با فرم و شباهت زیاد با اصل پس از رای گیری بین داوران به عنوان اثرات برتر شناخته شد.
شهردار بافق از بی نقص نبودن آثار گفت و اظهار داشت: از آنجا که کمال مطلوب در آثار هنرمندان دیده نمی شد رای داوران بر این قرار گرفت که رتبه اول وجود نداشته باشد و نفرات دوم و سوم در سطح بهتری انتخاب شوند.
مسوول این سمپوزیوم خاطرنشان کرد: مجسمه پلیکان اثر امیر جنگی از مشهد، 'حکیم' کاری از علی اعتبار از کاشان به طور مشترک مقام دوم را به خود اختصاص دادند.
وی ادامه داد: مجسمه در باتلاق اثر اکبر صدری از آذربایجان غربی و آهو اثر نگار نجیبی مقام سوم این سمپوزیوم را به دست آوردند.
این مسوول تصریح کرد: همچنین مجسمه بادگیر اثر مریم برزگری از بافق با توجه به فاکتورهای توجه به اقلیم یزد، بومی بودن و نوجوان بودن شرکت کننده عنوان قابل تقدیر را کسب کرد.
نوروززاده هدف از برگزاری سمپوزیوم ساخت مجسمه شنی بافق را استفاده از ظرفیت و توان هنرمندان عنوان کرد و افزود: این سمپوزیوم برای خلق آثار ماندگار هنری و ایجاد هنر در فضاهای شهری با موفقیت برگزار شد که به زودی آثار خلق شده با هماهنگی شورای اسلامی شهر در مکان های مناسب نصب خواهند شد.
سومین سمپوزیوم ساخت مجسمه های شنی امسال و 2 سال گذشته در قالب جشنواره تابستانی در مجموعه آبشار بافق برگزار شد و هر سال با استقبال مردم از جای جای میهن اسلامی روبرو شد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.