به گزارش ایرنا، مجید جوادیان زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی یزد از 27 تا 30 آبان ماه برگزار می شو،د افزود: علاقه مندان تا دهم مهر ماه برای ارسال آثار خود از طریق تارنمای شمس توس به نشانی yazd.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir فرصت دارند.
وی، ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت علیهم السلام و بهره گیری از منابع معتبر دینی، احادیث و روایات مرتبط با فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه در برهه کنونی سینما به عنوان یک هنر صنعت و از شاخص‌های توسعه یافتگی کشورها محسوب می شود، اظهار داشت: برگزاری و اکران همزمان فیلم ‌های جشنواره‌ های بین‌ المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان، فیلم تهران و فیلم فجر در یزد دیگر رویدادهای مهم سینمایی استان تا پایان سال 97 است.
جوادیان زاده خاطر نشان کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد، این شهر اکنون بیش از گذشته به زبان و تصویر مشترک بین ‌اللملی برای معرفی توانمندی‌های خود نیاز دارد و سینما ابزاری مناسب برای تحقق این مهم است.
وی ادامه داد: بهره مندی مردم از خدمات اجتماعی و فرهنگی جزو حقوق شهروندی است و بر این اساس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال اجتماعی کردن هنر و سینما است تا فقط در سالن‌ ها و گالری‌ ها محصور نباشند.
این مسئول با یادآوری بهره مندی استان یزد از 18 سالن سینمایی گفت: از این تعداد 9 سالن در مرکز استان، 2 سالن در شهرستانهای اردکان و میبد و یک سالن هم در هریک از شهرستان های بافق، ابرکوه، مهریز، تفت و اشکذر قرار دارد.
وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در صدد راه اندازی سینمای سیار در شهرستان های بهاباد و خاتم است مردم این مناطق به دلیل فراهم نبودن زیرساخت لازم از نعمت سینما محروم نباشند.
دوازدهمین جشنواره فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی از هفتم تا نهم مرداد 1397 با شرکت هنرمندانی از 27 استان کشور به میزبانی یزد در سینما تک برگزار شد.
7532/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.