به گزارش خبرنگار ایرنا، یونس رنجکش روز سه شنبه در همایش تجلیل از فارغ التحصیلان مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا در سالن اجتماعات شورای اسلامی این شهر افزود: یکی از مشکلات جدی جامعه در ایجاد کسب و کار، نبود مهارت های فنی و فرهنگ مهارت آموزی است و باید بستر فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای فراهم شود.
وی بیان کرد: بسیاری از مشاغل به فراموشی سپرده شده و اغلب صاحبان مدارک تحصیلی بالا، فاقد مهارت شغلی هستند و این یکی از چالش های جدی حوزه اشتغال است.
وی ادامه داد: دولت برای حمایت از فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای، تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته است و تا پایان سال جاری 90 میلیارد ریال در حوزه اشتغال روستایی آستارا به متقاضیان پرداخت خواهد شد.
رنجکش افزود: نوآوری، خلاقیت، بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب مهارت آموزی، برای ایجاد فرصت های جدید کسب و کار ضروری است.
فرماندار آستارا گفت: با توجه به هم مرز بودن آستارا با کشور جمهوری آذربایجان، امکان ارائه آموزش های مهارتی به کارآموزان خارجی در مرکز فنی و حرفه ای آستارا وجود دارد و باید زمینه جذب کارآموزان داخلی و خارجی با تبلیغ لازم فراهم شود.
بهبود معاشکار مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید اشجعی آستارا نیز در این آئین گفت: 23 آموزشگاه حوزه های کشاورزی، صنعت و خدمات، زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای در این شهرستان فعال است و برابر تفاهم نامه منعقده سازمان فنی و حرفه ای، کمیته امداد امام و بهزیستی، آموزش رشته های فنی و حرفه ای مددجویان رایگان خواهد شد.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا فعالیت خود را از سال 76 آغاز کرد و 340 نفر در رشته های تعمیر لوازم خانگی، برق، تراشکاری، مکانیک، تاسیسات، صنعت ساختمان، صنایع، بازرگانی و کارآفرینی این مرکز آموزش می بینند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه شمال غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.