به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا اردکانیان عصر دوشنبه در جریان افتتاح شش پروژه زیربنایی در بخش انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان در رشت افزود: تابستان امسال از خشک ترین سال ها در نیم قرن اخیر بود که با تلاش و همت شبانه روزی دست اندرکاران حوزه برق و همکاری دستگاه های اجرایی و البته کمک مردم، پشت سر گذاشته شد.
وی اظهار داشت: علاوه بر 54 هزار مگاوات نیروگاه حقیقی که امسال داشتیم، 2 هزار مگاوات مجازی نیز از همکاری و مدیریت مصرف به ثمر نشست.
وزیر نیرو ادامه داد: برای فصل تابستان سال آینده، برنامه مفصلی را تدارک دیده ایم که جزئیات آن را همین روزها با مردم در میان می گذاریم.
اردکانیان یادآور شد: از 19 مردادماه امسال خاموشی ها به صفر رسید و تابستان امسال شرایط دشوارتری در کشور پیش بینی می شد اما با کمک همه دست اندرکاران توانستیم با موفقیت این وضعیت را پشت سر بگذرانیم و با ادامه حمایت ها می توانیم امسال و سال های آتی را نیز با شرایط بهتری سپری کنیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه در بخش نیروگاه ها موفق بوده ایم، افزود: با مدد و تلاش وسیع همه دست اندرکاران خانواده بزرگ وزارت نیرو و همچنین بخش خصوصی، در این هفته بهره برداری از سه نیروگاه بزرگ به ظرفیت 522 مگاوات با سرمایه گذاری معادل 312 میلیون یورو را شاهد هستیم.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان با ظرفیت 160 مگاوات با سرمایه گذاری اعتباری حدود 400 میلیون یورو توسط بخش خصوصی انجام شده و در بخش شبکه های انتقال و توزیع نیز فعالیت های بی شماری صورت گرفته که طی این هفته، به ثمر نشسته و بخشی از آن نیز در گیلان در قالب شش پروژه است.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در مجموع در بخش های انتقال، توزیع و فوق توزیع شش هزار و 666 پروژه در کشور به بهره برداری رسیده که بالغ بر چهار هزار و 650 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.
به گفته اردکانیان، 11 پروژه نیروگاهی تجدیدپذیر از جمله نیروگاه خورشیدی و بادی شامل پنج نیروگاه خورشیدی در فارس، 2 نیروگاه خورشیدی در تهران، قم ، یزد و در منطقه آزاد چابهار هرکدام یک نیروگاه خورشیدی و بزرگترین نیروگاه بادی کشور در استان قزوین به بهره برداری رسیده یا می رسد.
وی اضافه کرد: در صنعت آب و برق نیز بیش از شش هزار و 670 پروژه با اعتباری بالغ بر هفت هزار و 200 میلیارد تومان هزینه های ارزی صرف شده است.
در ادامه برنامه های سفر وزیر نیرو به گیلان، شش پروژه زیربنایی در بخش انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه ای استان با اعتباری بالغ بر 602 میلیارد ریال به طور همزمان در شهرستان های رشت، آستارا ، لاهیجان و رودسر افتتاح شد.
اردکانیان همچنین از روند ساخت سد پلرود در شهرستان رودسر و سد شفارود در شهرستان رضوانشهر بازدید کرد. شرکت در جلسه شورای اداری گیلان از دیگر برنامه های سفر وزیر نیرو به استان است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.