گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان به خبرگزاری ایرنا حاکیست؛ در چهارمین دوره مسابقه های کشوری نوجوان خوارزمی تیم گیلان یک رتبه اول، 2 رتبه دوم و 2 رتبه سوم را از آن خود کرد.
در این جشنواره معصومه انصاری، سحر باغبان و فاطمه شمسی پور از شهرستان بندرانزلی رتبه اول محور زبان انگلیسی ( ایفای نقش)، ماهان لطفی از ناحیه 2 رشت در محور دست سازه ها، آرش خوشرنگ و امیرمحمد همتی کلوانی از ناحیه یک رشت در محور علوم آزمایشگاهی رتبه دوم را کسب کردند.
محمد حبیبی از شهرستان لنگرود رتبه سوم محور ادبیات فارسی ( احساس واژه ها) و پرهام خادم موحدی و محمد رسول بستانی خالص از ناحیه یک رشت رتبه سوم محور پژوهش را در چهارمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از آن خود کردند.
در اختتامیه این جشنواره از نجمه علیپور شاهراجی از شهرستان رودسر نیز به عنوان مربی کارآفرینی برتر کشوری تقدیر شد.
مرحله کشوری چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی از بیست و چهارم تا بیست و هفتم مردادماه گذشته در مشهد برگزار شد.

**آغاز توزیع لوازم ورزشی در مدارس و کانون ها
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از آغاز توزیع لوازم ورزشی جدید در 120 مدرسه و کانون های ورزشی در این استان با اولویت واحدهای آموزشی روستایی خبر داد.
نادر جهان آرای گفت: وسایل و تجهیزات ورزشی جدید به ارزش 200 میلیون ریال شامل دارت، طناب ورزشی، توپ های ورزشی، صفحه شطرنج خریداری شده که در راستای فعال‌ سازی کانون‌ های ورزشی درون مدرسه ‌ای و کمک به برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای در مناطق مختلف آموزش و پرورش استان گیلان توزیع می شود.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل کانون های ورزشی مدارس روستایی اظهار داشت: این برنامه ورزشی در 12 جلسه چهار ساعته در مناطق کم برخوردار با اولویت مدارس شبانه روزی اجرا می شود و با برگزاری برنامه ‌های مختلف و توزیع لوازم ورزشی در مدارس، می کوشیم با افزایش فعالیت‌ های بدنی زمینه سلامتی دانش آموزان را بیش از گذشته فراهم کنیم.
در سال تحصیلی گذشته بیش از 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل کردند.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.