به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز شنبه در دیدار با تعدادی از پزشکان در بیمارستان شهید بهشتی این شهرستان گفت: تلاش‌ پزشکان برای درمان نیازمندان و بیماران قابل ستایش است و رفتارهای انسان دوستانه و خدمات بدون چشمداشت آنها، سرمایه اجتماعی جامعه پزشکی است.
یونس رنجکش افزود: شهرستان مرزی بندر آستارا پزشکان خوش نامی دارد و مردم، همواره از آنان به نیکی یاد می کنند.
وی ادامه داد: ارتقای عادلانه سطح سلامت در جامعه با همدلی ملت و دولت تحقق پیدا می کند و طرح تحول نظام سلامت، رضایت بیماران را فراهم کرده و کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی از مزایای آن است.
یکم شهریور سالروز ولادت ابوعلی سینا و روز پزشک نامگذاری شده است.
در سازمان نظام پزشکی آستارا 62 ماما، 10 لیسانسیه پروانه دار، 38 پزشک عمومی، 16 پزشک متخصص، 11 داروساز و 26 دندانپزشک عضو هستند.

** مسابقه اذان در آستارا برگزار شد
مسابقه بزرگ اذان با حضور موذنان نوجوان و جوان آستارا برای هشتمین سال پیاپی بمناسبت دهه امامت و ولایت، در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
سید اصغر حسینی مسئول موسسه دارالقرآن المهدی (عج) آستارا روز شنبه در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: در این مسابقه 60 موذن در رده های سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال با یکدیگر رقابت کردند و کشف و پرورش استعداد های موذنان از هدف های آن بود.
وی افزود: در رده سنی زیر 16 سال محمد تقی فیضی، امیرحسین مبشری و طاها نادری و در رده سنی بالای 16 سال محمد جواد کوثری، محمد مهدی کوثری و محمد مهدی خوب نژاد به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.
وی بیان کرد: شهرستان آستارا استعدادهای زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی و دینی دارد و اگر زمینه مناسب برای فعالان آن فراهم شود، آینده سازان آن بیشتر رشد خواهند کرد.
از عید سعید قربان تا عید غدیر خم به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.