علی اکبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزار و 537 بیمار خاص شامل هموفیلی، دیالیزی، پیوندی، ام.اس و تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند.
وی ارائه خدمات سرپایی و بستری به بیماران خاص را از اقدامات بیمه سلامت عنوان و اظهار کرد: خدمات بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گیلان در بیمارستان دولتی دانشگاهی 100 درصد رایگان است.
وی با اشاره به برنامه نظام ارجاع و پزشک خانواده در گیلان خاطر نشان کرد: نظام ارجاع برای بیمه شدگان روستایی و شهرهای با جمعیت کمتر از 20 هزار نفر جمعیت است که بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 200 هزار نفر در این استان تحت پوشش نظام ارجاع هستند.
اکبری بیان داشت: افراد در نظام ارجاع با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از خدمات تشخیصی و درمانی مانند ویزیت، دارو، آزمایش و پاراکلینیک در محل مراکز بهداشتی و درمانی بهره مند شده و بدون نیاز به مراجعه به مراکز متعدد، از طریق نظام ارجاع و پزشک خانواده تمامی نیازهای بهداشتی و درمانی آنها مرتفع می شود.
اکبری در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه 1666 بیمه سلامت خاطر نشان کرد: این سامانه برای پاسخگویی به مردم و رسیدگی به درخواست های آنها در حوزه بیمه سلامت راه اندازی شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان با بیان این که سامانه 1666 با هدف رعایت حقوق شهروندی راه اندازی شده ، تصریح کرد: مردم می توانند به صورت 24 ساعته سوال ها و نظرات خود درباره بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.
وی با اشاره به فعالیت 72 دفتر پیشخوان مربوط به بیمه سلامت در گیلان اظهار داشت: این دفاتر پیشخوان به تناسب جمعیت در شهرستان های مختلف استان فعال است که چاپ، صدور دفترچه و تمدید برای بیماران در این دفاتر ارائه می شود.
بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 300 هزار نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.