به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با شرکت هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان گیلان ، مجیدگیاهی نماینده اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، معاون فرمانداری لاهیجان ، جواد عزتی ، نادر برهانی مرند و کوروش نریمانی اعضای هیات داوران این جشنواره و با استقبال جمع کثیری از مردم فرهنگ دوست ظهر روز پنجشنبه برگزار شد.
در این مراسم هیات داوران دو نمایش مردم چه می بینند و عاشقانه های جنگ را برای اجرای عمومی با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و نمایش حاجت برای حضور در جشنواره سال 98مریوان معرفی و دو نمایش شهر افسرده و ملکوت را برای حضور در سی و هفتمین دوره جشنواره بین المللی تئاترفجر پیشنهاد کردند.
هیات داوران در بخش طراحی، جایزه این بخش شامل وجه نقد و لوح تقدیر را به طراح بروشور نمایش فرصتی برای بیداری به آقای شاکری ، جایزه موسیقی این بخش شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به محمد نادری و یوسف سجادیه برای موسیقی نمایش و عرش تا فرش اهداکرد.
در بخش طراحی فضا جایزه این طراحی شامل دیپلم افتخار و وجه نقد بطور مشترک به طراحی فضای نمایش های شهر افسرده ، ابراهیم حاج حیدری و نمایش WAR NO WAR به آرزو علیپور و مجتبی خلیلی و در بخش طراحی لباس شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدیبه طراحی لباس نمایش WAR NO WAR به امیر امینی تعلق گرفت.
در بخش بازیگران زن هیات داوران ابتدا در این بخش از بازی دو بازیگر نمایش مردم چه می بینند ، خانم ها لیلا کهن روز و نرگس کهن روز تقدیر ویژه به عمل آوردند و جوایز و هدایای نقدی جشنواره به بازیگر نقش اول زن به زینب شعبانی از مردم چه می بینند ،نقش دوم به مرجان قاسمی در نمایش ملکوت و جایزه نقش سوم زن نیز به نگین عزتی اهدا شد.
جایزه اول بازیگری مرد شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار از سوی هیات داوران به بازیگر نمایش های ملکوت و عاشقانه های جنگ به مصطفی کولیوندی ، جایزه سوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر به بازیگران نمایش مردم چه می بینند به هادی محمدعلیزاده و پویا امامی بازیگر نمایش عرش تا فرش و جایزه دوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و مبلغ نقدی به بیژن مرادی اهدا تعلق گرفت .
در بخش طرح و ایده ، هیات داوران جایزه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به طراحی ایده نمایش مردم چه می بییند به یاسر کاظمی ، رتبه دوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طراح ایده نمایش حاجت به عباس منتظری و رتبه اول جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طراح ایده نمایش ملکوت سعید خیر اللهی داده شد .
جایزه رتبه سوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را کارگردان نمایش عاشقانه های جنگ آ مصطفی کولیوندی ، جایزه رتبه دوم کارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی کارگردان نمایش ملکوت سعید خیرالهی و رتبه اول کارگردانی شامل تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به کارگردان نمایش شهر افسرده ابراهیم حاجی حیدری اختصاص یافت.
نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان روزهای دوشنبه تا چهارشنبه بیست و نهم تا سی و یکم مرداد ماه در پارک بعثت(خانه روستایی)، پارک رفتگر، محوطه اداره ارشاد ، بوستان هنر، پیاده راه کوچه برق و باغ نارنج شهر لاهیجان برگزار شد.
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.