به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی ،مهرداد تقی زاده اظهار داشت: عدم بهره گیری از منابع و بودجه دولتی در احداث پروژه های زیرساختی منطقه بسیار ارزشمند است.
وی افزود: استفاده از توانمندیهای بخش خصوصی داخلی و خارجی نکته مهمی است که می تواند به عنوان الگو در سطح کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.
تقی زاده خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های زیر ساختی و فعالسازی کریدورهای بین المللی،منطقه آزاد انزلی به مرکز فعال و مهم لجستیکی تبدیل شده است.
وی پس از بازدید از توانمندیها و زیرساختهای این منطقه، اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی طی سال‌های اخیر را بسیار ارزشمند خواند.
وی با تصریح بر اینکه استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث بخش های مختلف بندر کاسپین از جمله اسکله ها، انبار و سیلو، سردخانه بهترین اقدامات در حال اجرا از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در مجتمع بندری است.
وی اضافه کرد: عملکرد منطقه آزاد انزلی در بخش های گردشگری قابل توجه بوده و این منطقه یکی از مناطق آزاد موفق کشور است.
تقی زاده فعال سازی کریدور بین المللی جدید ایجاد شده از سوی منطقه آزاد انزلی در مسیر ایران و چین را بسیار مهم اعلام و خاطرنشان کرد: می توان این مسیر را به داخل کشور و از طریق مرز بازرگان به اروپا ادامه داد.
وی توجه به نیازهای کاهش هزینه، زمان و امنیت کالا با حضور شرکت های بیمه ای را به منظور اقتصادی کردن کریدوها برای بازرگانان مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: بعد از راه اندازی کریدور جدید اروم چی، اکتائو، انزلی، بخش قزاقستان تا انزلی را جزو کریدور شمال_جنوب قرار داده ایم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی بهره گیری از سرمایه گذاری، بازرگانانی که در مسیر کشورهای دریای خزر تجارت می کنند در این منطقه را مهم قلمداد کرد.
وی افزود: منطقه آزاد انزلی در توسعه مناسبات تجاری ایران با کشورهای همسایه دریای خزر نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست گفت : طرح های توسعه ای سازمان بر محور توسعه ترانزیت و تجارت با کشورهای حاشیه خزر و تبدیل شدن به پایگاه دادوستد منطقه خزر استوار است.
رضا مسرور اظهار داشت: محور و هسته اصلی کسب و کار این منطقه، ترانزیت و کسب و کار با کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه است.
وی با اشاره به اینکه با تشکیل کنسرسیوم مشترک با اتاق بازرگانی چین و کشتیرانی دریای خزر نسبت به فعالسازی کریدور جدید چین، آکتائو انزلی اقدام کردیم.
مسرور اضافه کرد: این مسیر از نظر زمان و هزینه برای حمل و نقل کالا از کشور چین به ویژه کالاهایی که از مرکز و غرب چین به ایران و اروپا و کشورهای همسایه منتقل می شود مقرون به صرفه تر است.
وی با تصریح بر اینکه بندرکاسپین با رویکرد صادراتی با مشارکت این سازمان و سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث شده، افزود: ١٢٠ هزار تن سیلو و 90 هزار تن مخازن سوخت، چندین انبار و سردخانه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در پسکرانه بندر کاسپین در حال احداث است.
وی به اقدامات سازمان متبوع خود در مسیر تکمیل حلقه های مختلف توسعه ای مجتمع بندری کاسپین اشاره و تصریح کرد: فعالیت شهرک صنعتی شماره 2 منطقه با میزان اشتغالزایی 2000 هزار نفر در کنار احداث شهرک صنعتی شماره 3 و پارک لجستیک مصوب هیات دولت در طرح جامع منطقه از جمله مهمترین برنامه ها و اقدامات این سازمان جهت توسعه صادرات،تولید و اشتغال در پسکرانه بندر است.
مسرور در ادامه اقدامات و برنامه های سازمان در توسعه و تکمیل زیرساخت ها حمل و نقلی، صنعتی؛ گردشگری و فعال سازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه به ویژه راه اندازی مسیر گردشگری دریایی در خزر با بهره برداری از اسکله مارینا منطقه آزاد انزلی و برنامه های توسعه ای کشورهای منطقه در توسعه ظرفیت های بندری در خزر را تشریح کرد.
بازید از بندرکاسپین، طرح های توسعه ای و زیرساختی ، محدوده تجارت و گردشگری و بزرگترین آکواریوم ایران در منطقه آزاد انزلی از دیگر بخشهای این دیدار بود.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.