به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی این جشنواره ، شهردار بندرانزلی در نخستین شب برگزاری این جشنواره با اشاره به اهمیت تالاب انزلی و وضعیت امروز آن گفت : تالاب انزلی سرمایه ارزشمند ملی و حتی جهانی است و برای حفاظت و احیاء آن بکوشیم.
حسن پورقربان شهردار بندرانزلی در حاشیه این مراسم در اولین شب برگزاری چهارمین جشنواره گلدهی لاله های تالابی بندرانزلی اظهار داشت: با دعوت از حضور هنرمندان منطقه و هنرمندان کشوری برای اجرای برنامه های هنری در تلاش هستیم تا توجه همگان را به تالاب بازگردانیم .
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف جشنواره و احیای تالاب انزلی نیازمند حمایت همه مردم و کمک مسئولان هستیم
تا بار دیگر تالاب انزلی کانون زیبای گردشگری این منطقه و حتی کشور شود.
وی افزود: شهر انزلی یک شهر ساحلی، گردشگری است و با برنامه ریزی و کمک تیم جایکا تا پایان سال، محلی را در زیر پل ولایت انزلی به عنوان محل گردشگری و معرف گیاهان آبزی تالاب و منطقه احداث خواهیم کرد تا کمک بیشتری به شناسایی تالاب انزلی باشد.
پورقربان خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیتهای استخرهای گم شده در منطقه غازیان شهر انزلی،سوئیتهای شناوری را توسط بخش خصوصی در حال طراحی داریم که به استفاده از ظرفیتهای طبیعی و مواهب الهی کمک می کند.
وی ادامه داد: هدف اصلی این جشنواره این است که صدای تالاب را به مسئولین کلان کشور برسانیم زیرا تالاب فقط مربوط به گیلان نیست و متعلق به دنیا است.
پورقربان اظهار داشت : در هفته دولت 46 پروژه بالغ بر 20 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
شهردار انزلی در اختیار داشتن 47 کیلومتر نوار ساحلی و تالاب انزلی رسالت ما برای حفاظت از محیط زیست دریایی ، رودخانه ، منابع دریایی و احیای تالاب را بیشتر می کند.
به گزارش ایرنا، وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود 20 هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از خشک شدن بخش عظیم آن خبر داده است.
طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از 11 متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش پیدا کرده است.
افزون بر مقادیر زیادی سم و کود شیمیایی روزانه بیش از 400 هزار متر مکعب فاضلاب وارد تالاب بین المللی انزلی می شود.
علاوه بر این سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی نموده است.
6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.