به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد احمدی روز سه شنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان رشت با بیان این که پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پس از ارایه طرح و ثبت نام متقاضیان در سامانه کارا و بررسی طرح ها و معرفی به بانک انجام می شود، اظهار داشت: این میزان تسهیلات به 104 طرح پرداخت شده است.
وی با بیان این که تاکنون 721 طرح در دو بخش اشتغال روستایی و فراگیر با 227 میلیارد و 173 میلیون تومان برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شده، تصریح کرد: از این تعداد، 89 طرح با 45 میلیارد و 543 میلیون تومان برگشت داده شده و قرارد 107 طرح به مبلغ 17 میلیارد و 744 میلیون تومان منعقد شده که به 104 طرح تسهیلات پرداخت شد.
فرماندار رشت با تاکید بر ضرورت تسریع در بررسی طرح های اشتغالزایی و پرداخت تسهیلات خاطر نشان کرد: مشکلات مربوط به پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان ارایه دهنده طرح، بایستی در جلسه ای با حضور آنها برگزار و موانع هرچه سریعتر برداشته شود.
وی با اشاره به این که متقاضیان در مواردی به دلیل وجود مشکلاتی ، از دریافت تسهیلات پشیمان می شوند، بیان داشت: همکاری بانک ها در این باره حائز اهمیت است، اگر چه بانک ها بایستی بر اساس ضوابط اقدام کنند اما باید به کار نیز سرعت دهند.
فرماندار شهرستان رشت در ادامه جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری درباره طرح های بوم گردی بیان داشت: پنج هزار طرح برای استان گیلان هدف گذاری شده که سهم شهرستان رشت تاکنون 425 طرح است که با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده، فاصله داریم.
وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان دستگاه ها نسبت به تسریع در پرونده های متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی تصریح کرد: با پی گیری استاندار گیلان، سامانه مربوط به ثبت نام و ارایه طرح برای دریافت تسهیلات بار دیگر فعال شده بنابراین دستگاه ها باید در سرعت بخشیدن به کارها تقسیم کار منطقی داشته باشند.
سهم شهرستان رشت از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، 222 میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی 93 میلیارد تومان است.
شهرستان رشت با شش بخش ، 293 روستا و 18 دهستان، دارای 930 هزار نفر جمعیت است که 60درصد آنها شهری و 40 درصد روستایی هستند.
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.