جواد معیتی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح سالمسازی سفیر امید آستارا به مساحت حدود 13 هکتار راه اندازی شده و برای توسعه و تجهیز شناگاه های آن، تاکنون اعتبار دولتی اختصاص نیافته است.
وی با اشاره به اینکه طرح توسعه و تجهیز شناگاه های این طرح، 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود : شهرداری آستارا تاکنون 30 میلیارد ریال برای آن هزینه کرده است و تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد.
وی ادامه داد: شایعه واگذاری بدون آگهی مزایده طرح ساحلی به بخش خصوصی صحت ندارد و این طرح به صورت قانونی و پس از برگزاری آگهی مزایده با قراردادی یک ساله به بخش خصوصی واگذار شده است.
معیتی گفت: برگزاری برنامه های فرهنگی در قالب جشنواره اقوام گیلان در روزهای پنجشنبه در ساحل سفیر امید مورد استقبال گردشگران و شهروندان قرار گرفته و زمینه تولید نشاط اجتماعی را فراهم کرده است.
وی بیان کرد: تالاب استیل، پارک جنگلی بی بی یانلو و نوار ساحلی آستارا مورد توجه گردشگران تابستانی قرار می گیرد و توسعه آنها با برنامه ریزی جامع پیگیری می شود.
شهردار آستارا از تعریض پل تله سیفی به عنوان قدیمی ترین پل این شهر عنوان و تصریح کرد: تعریض این پل با هدف کاهش بار ترافیک خیابان امام و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال آغاز شده است.
معیتی افزود: عرض این پل 10 متر است و هفت متر آن برای تردد خودرو و سه متر برای تردد عابران پیاده در نظر گرفته شده است و در دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت و سه طرح سالمسازی در ساحل دریای خزر در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و جزو 20 شهر گردشگرپذیر ایران است.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.