به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر انزلی روز سه شنبه در مراسم استقبال از این دوچرخه سواران اظهار کرد: دریای خزر با وجود دارا بودن زیست بوم منحصربفرد و متنوع متاسفانه این روزها حال و روز خوشی ندارد .
احسان هادی پور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به محیط زیست این بزرگترین دریاچه جهان افزود: تنها در حوزه بندرانزلی بیش از 70 نقطه ورودی فاضلاب به خزر و رودخانه ورودی آن وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر است.
وی با بیان اینکه حرکت های فرهنگی از این دست می تواند کمک قابل توجهی به فرهنگ سازی مدیریت همگانی زباله و پسماند کند، تصریح کرد: قطعا هدف دوچرخه سوارانی که این حرکت را انجام داده اند نیز توجه ویژه همگانی به دریای کاسپین است.
هادی پور با انتقاد از عدم همراهی دوچرخه سوران انجمن طرفداران توسعه انزلی گفت: کاش این دوچرخه سواران نیز کمی دغدغه میهمانان مان را داشتند و من از این موضوع متاسفم.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انزلی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست منحصر به سازمان محیط زیست نیست، تاکید کرد: بر اساس اصل 50 قانون اساسی حفاظت از محیط زیست بر عهده فرد فرد ماست و باید به عنوان یک ایرانی و طرفدار محیط زیست ، این موضوع را مد نظر قرار دهیم که آیا حاضریم پلاستیک کمتری استفاده کنیم و زباله ها را تفکیک کنیم؟ و آیا حاضریم رد پای کمتری در محیط زیست از خود بر جای گذاریم ؟
هادی پور با تاکید براینکه داشتن محیط سالم و انتقال آن به نسل آینده نیازمند همت جمعی است، افزود: با وجود تنوع اقلیمی در گیلان و وجود تنها 190 محیط بان در استان، انتظار داشتن از این تعداد محیط بان برای حفاظت از این حجم فضا ، انتظار زیادی است و اگر دغدغه محیط زیست داریم باید اول محیط زیستی باشیم و با افزایش آگاهی نسبت به حفظ محیط زیست عمل کنیم.
به گزارش ایرنا خسرو پور بهرام از بندر آستارا ، سعید نوری از شهر جرجان استان گلستان و محمد رضا آقاسیان از شهر بابل استان مازندران، سه دوچرخه سواری هستند که از روز جهانی دریای کاسپین، رکاب زنی حدود 700 کیلومتر از بندر ترکمن تا بندر آستارا را با شعار مقابله با زباله های دریایی و با اشاره به این دغدغه که خزر در خطر است، آغاز کرده اند.
یکی از سمن های زیست محیطی با مشارکت محیط زیست و شهرداری آستارا ، شهرداری سلمانشهر ، مدیریت پسماند استان های گیلان و مازندران ، مجری طرح است.
در سال ۱۳۸۲ خورشیدی (۲۰۰۳ میلادی) پنج کشور ساحلی دریای خزر، کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضا کرده و در تاریخ ۱۲ آگوست سال ۲۰۰۶ مطابق با ۲۱ مردادماه سال ۱۳۸۵ متعهد شدند تا مفاد این معاهده نامه را رعایت کنند و این روز، به عنوان روز دریای خزر نام گرفته است.
7471 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.