حسن وحدتی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نزدیک شدن به هفته جهانی مساجد افزود: هفته جهانی مسجد با هدف ارج نهادن به نقش مساجد و صیانت از آن‌ها به عنوان مکانی مقدس برگزار می‌شود؛بنابر این بازنگری در فعالیت های مساجد، در راستای صیانت و نقش محوری آن در اتحاد و همدلی مردم مورد توجه است.
وی اظهار داشت: تکریم نیروهای فعال در مساجد، توجه به آبادانی معنوی و فیزیکی مساجد، تلاش برای بهبود محتوای فرهنگی مسجد و ایجاد هماهنگی بین متولیان دینی از برنامه‌های طرح ریزی شده برای هفته جهانی مسجد است.
وحدتی پور بر اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری با پیوست مسجدی تاکید و تصریح کرد: تعاون و همکاری، نظم و انضباط، مشورت کردن، اخلاق مداری و اخلاق محوری، کادرسازی و تربیت کادر از اصول مهمی است که باید در کانون های فرهنگی و هنری مساجد رعایت شود.
وی همچنین تاکید کرد: کانون ها باید برای خود نقشه راه ترسیم کرده و مطابق با سیاست های کانون های فرهنگی و هنری مساجد برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به نقش محوری مساجد در اتحاد و همدلی بین مردم بیان کرد:هدف از نام‌گذاری روز جهانی مسجد ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت این مکان مقدس، تبیین مطالبات و نیازهای مسجد، مرور وضعیت گذشته و حال مساجد، بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و قدردانی از فعالان این مکان های مقدس است.
وی با تاکید بر برگزاری سلسله نشست‌های تبیین جایگاه مسجد در جامعه امروزی با سخنرانی روحانیان و دانشگاهیان تصریح کرد: احیاء کارکردهای مسجد با توجه به مسجد طراز اسلامی، غبارروبی مساجد، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی از قبیل کتابخوانی و نقاشی با موضوع مسجد، برگزاری نمایشگاه کتاب در حوزه دین و مسجد و حضور و بازدید میدانی از مساجد فعال دارای کانون فرهنگی هنری از دیگر برنامه‌های گرامیداشت هفته جهانی مسجد است.
حدود سه هزار مسجد در گیلان وجود دارد که 900 کانون فرهنگی هنری در آنها فعال است.
سی و یکم مرداد ماه برابر با 21 آگوست روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.