به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی آستارا در این آئین گفت: علم و معنویت امام باقر (ع) از برجسته ترین ویژگی های آن امام بزرگوار بود و مسلمانان باید راه و روش زندگانی او را برای خود الگو قرار دهند.
حجت الاسلام ابوالفضل عبدالسلامی افزود: سخاوت و بخشندگی امام باقر (ع) در میان عام و خاص آشکار بود و به فضل، کرم و احسان نزد مردم شهرت داشت و یاد و نام آن بزرگوار همچنان در روح و جان ما زنده است.
وی بیان کرد: دشمنان در ایجاد توطئه و انحراف مسلمانان از راه خدا و اهل بیت (ع) ناکام مانده اند و رسوخ محبت و عشق اهل بیت (ع) در جان و قلب مسلمانان، مانع برنامه های انحرافی دشمن می شود.
وی ادامه داد: دوران 19 ساله امامت باقر (ع) در بیداری مردم و ترویج دین اسلام موثر بود و آن حضرت، مسلمانان را به انجام واجبات دین دعوت می فرمود و سعادت دنیوی، اخروی و موفقیت مسلمانان را در توجه به معنویات می دانست.
محمد باقر(ع) پنجمین امام شیعیان در اول ماه رجب 57 هجری قمری در مدینه متولد و امامت او در سال 95 هجری قمری آغاز شد و تا سال 114 به مدت 19سال و چند ماه ادامه داشت و در هفتم ذیحجه 114هجری قمری در 57 سالگی در زادگاه خود به دستور هشام بن عبدالملک مسموم و شهید شد.

** هفتمین کتاب شاعر جوان آستارا نقد و بررسی شد
کتاب آچمز هفتمین کتاب داوود ملک زاده شاعر جوان آستارا با حضور اصحاب فرهنگ و هنر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان نقد و بررسی شد.
شاپور تشرینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا روز یکشنبه در حاشیه این آئین به خبرنگار ایرنا گفت: جلسات نقد و بررسی کتاب نویسندگان و شاعران آستارا با همکاری انجمن های هنری برای تقویت آثار ادبی موثر است.
وی بیان کرد: هر ماه یک اثر از شاعران و نویسندگان آستارا نقد می شود و انتشار مجموعه شعر شاعران این شهرستان، نویدبخش روزهای درخشان فرهنگ و هنر است.
ملک زاده متولد 1361 مدرس دانشگاه و دانشجوی دکترای زبان و ادبیات فارسی است و مجموعه های شعر جوان آستارا در سال 1384، تهران برای شعر شدن شهر کوچکی است در سال 1386، دو واو در سال 1389، آستارا تنها بندر بی کشتی در سال 1392، این زندگی پیامکی را دریاب در سال 1394، گزنه های گردنه در سال 1395 و آچمز در سال 1397 از آثار اوست.
آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سالانه به طور میانگین 10 کتاب در موضوعات مختلف در این شهرستان منتشر می شود.
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.